A Nissan a több éve fejleszti saját baleset-megelőző rendszerét. Tavaly mutatták be a belpiacos Nissan Elgrandban a gázpedál helytelen használatát megakadályozó biztonsági rendszerüket, hogy az ólomlábú sofőrök által okozott baleseteket csökkentsék. Ha a rendszer helytelen gázreakciót észlel, lassításra kényszeríti a száguldozó autóst.


Parkolni is könnyebb egy ideje az autóba épített kamerák segítségével, ha valami az autó útjába került, a rendszer a tolatóradarhoz hasonlóan jelzett az autó sofőrjének. A Nissan most összegyúrta a két eszközt, így a szokásosnál hosszabb reakcióidővel rendelkező sofőrök sem okoznak többé kárt, hiszen az autó útjába kerülő akadályt érzékelve a biztonsági rendszer azonnal aktiválja a féket.

Már csak egyetlen kockázati tényező marad, a kormányzás. A tavaly bemutatott “steer-by-wire” (elektronikusan vezérelt kormányzás) segítségével az autó irányítása pontosabbá vált, de a hangsúly az elektromotorokkal felszerelt kormányrendszeren van. Ez teszi lehetővé ugyanis, hogy az esetleges irányvesztést az autó apró beavatkozásokkal korrigálni tudja.

A Nissan szakemberei azon dolgoznak, hogy a már meglévő, kamera segítségével működő vészfékasszisztens az elektromosan vezérelt kormánnyal együtt dolgozzon. Az “Autonomous Emergency Steering System” (AESS) vészkormányzó prototípus egy kamerával, öt lézerdetektorral és három radarral rendelkezik. A rendszer akkor lépne működésbe, ha az autó útjába kerülő akadályt a sofőr a vészjelzés ellenére sem kerülné ki. Vészhelyzet esetén a rendszer automatikusan megkeresi a biztonságos útvonalat és a már említett fék- és kormányasszisztens segítségével elvégzi helyettünk a kikerülő manővert.

A Nissan egyelőre nem árulta el, mikortól kerül sorozatgyártásba a fejlesztések alatt lévő komplex AESS vészkormányzó rendszer, de nem kizárt, hogy a kamerával hatékonyabban működő vészfékasszisztenssel már jövőre találkozhatunk a prémium almárkának számító Infiniti egyes modelljeiben.