Hosszú évtizedek után vált múzeumi tárgyból ismét aktív gépmadárrá Rubik Ernő R-18c típusú vontatógépe  – mondta Hajdu Károly, a magyar építésű veterán légi járművet felújíttató Goldtimer Alapítvány vezetője az MTI-nek.


A Kányát idősebb Rubik Ernő 1943-ban tervezte, de a repülőgép végül csak a világháború után épült meg – már mint vitorlázóvontató -, s a típusból összesen kilenc darab készült. Két megmaradt példánya a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumba került, innen “mentette ki” a most felújított gépet a Goldtimer Alapítvány, amelynek célja, hogy a régi repülőgépeket ismét működőképessé tegye.

A Kánya felújítása 1996-ban kezdődött, és kisebb-nagyobb szünetek után mostanra fejeződött be; a több ezer órát igénylő munkálatok fő kivitelezője Bobák György és Révy László volt.

Az eredeti sárga színét és HA-RUF lajstromjelét visszanyerő, fa- és fémépítésű, több különleges technikai megoldással is büszkélkedő oldtimerrel a nagyközönség hazai és külföldi bemutatókon találkozhat, sőt ki is próbálhatja majd. 

Forrás: MTI