6331 darab BMW 1 M Coupé épült, így lehetnek olyanok, akik lemaradtak az M GmbH legkisebb alkotásáról. A TJ Fahrzeugdesign segíthet nekik a probléma orvoslásában, a német műhelytől elérhető egy replika, vagy valami olyasmi.


Autójuk egy normál 1-es Coupéra épül, amelyet felszerelnek az 1 M karosszéria elemeivel, azaz szélesebb sárvédőkkel, nagyobb lökhárítókkal. Nem a látvány azonban a fő dobás, hanem a motorátépítés. A TJ ugyanis az előző generációs (E60) M5 motorját szereli az autó elejébe.

Ellentétben a normál 1 M hathengeres turbómotorjának 340 LE-s teljesítményével, az M5 V10-ese már gyári állapotában is 507 lóerőt nyújt, ám a TJ a motorvezérlés átfésülésével és sportkipufogó használatával 550 lóerősre erősítette a csodás hangú szívómotort.

A megbízható működés érdekében a motor mellett a hétfokozatú szekvenciális váltó, a kardán, a differenciálmű, az üzemanyag-szivattyú is az M5-ösből költözött át. A fékeket viszont az X6M-től vették kölcsön. A KW-től származnak a pályanapokra is tökéletes lengéscsillapítók, amelyek 20 colos kerekekre támaszkodnak.

Az előzetes tesztek szerint az autó gyors, nagyon. 4,2 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órát, a végsebessége pedig 325 km/óra. Összevetésként a BMW 1M adatai 4,9 mp és 250 km/óra.

Ehhez azonban nem kevés pénz kell, hiszen a TJ 20 000 eurót (kb. 5,7 millió forint) kér az átalakításért, ami nagyjából 350 órát vesz igénybe.

Ám nem a TJ az egyetlen, aki az Egyes sportosításával foglalkozik, nemrég számoltunk be a G-Power autójáról, ahol kompresszoros V8-as nyújt 600 lóerőt.