Nem titok, hogy a Mercedes-Benz is kis szabadidő-autóval akarja bővíteni kínálatát, ez lenne a márka kompakt kínálatának negyedik modellje, az A-osztály, B-osztály, a CLA (négyajtós kupé) mellett. Korábban BLK néven emlegették, manapság leginkább GLA néven szerepel a hírekben.


A német autógyártó egyre közelebb van a kész autó elkészítéséhez, már közúton tesztelik a járműveket. Az autó ugyanarra az úgynevezett MFA padlólemezre épül, mint fent említett testvérei, a képek tanulsága szerint a formája leginkább egy kissé felfújt és megemelt A-osztályra emlékeztet majd. A kompakt modellnél nagyobb fejtér és csomagtartó várható.

Kapcsolódva a padlólemezhez, az erőátvitel is azonos lesz a többi kompakt Mercivel. Ennek megfelelően 1,8 és 2,2 literes dízelmotor, illetve 1,6-os és 2,0 literes benzinmotor kerül az orrába. Az egyszerűbb változatok elsőkerék-hajtással készülnek, felárért, illetve a drágább modellekben alapfelszerelésként elérhető a 4×4-es hajtás is. Később a GLA-ból is várható sportosra hangolt AMG-variáns, 300 lóerőnél is erősebb motorral.

Ha hihetünk a pletykáknak, a kocsi 2013-ban Amerikában vagy Kínában áll először a nagyközönség elé még tanulmányautóként, majd ősszel a Frankfurti Autószalonon már a sorozatgyártású kivitelt leplezik le, amely 2014-ben kerül a kereskedésekbe. Hasonlóan a B-osztályhoz és CLA-hoz, ez a modell is Kecskeméten készül majd.
A GLA elsőszámú ellenfelei a BMW X1 és az Audi Q3 lehetnek, de a Range Rover Evoque és MINI Countryman is hasonló ügyfelekért harcol.

Nem zárul le ezzel sem a Mercedes offenzívája a kis autók között, a hírek szerint egy kabrió is épülhet a MFA padlólemezre, SLA néven.