Újra nemzetközi versenyen indul a Turán Frigyes-Zsiros Gábor kettős, az IRC sorozatban az október 12-13-án esedékes San Remo-ralin vesznek részt.

“San Remóban voltam életemben először világbajnoki futamon, kilencvenhatban, amikor Janika versenyzett ott. Jó emlékként őrzöm azt a versenyt, akkor láttam először életnagyságban a legendákat, Kankkunent, Mäkinent, Sainzot, McRae-t – s akkor még a repsolos Escort Cosworth-ok száguldottak a Ford színeiben, gyönyörűek voltak. Persze a Ford Fiesta is szép, ezért is tettük le mellette a voksunkat az idén is” – mondta Frici, aki azt is elárulta, egyáltalán nem volt könnyű dolguk, hiszen az autók nagy részét előre bérbe adták, nem volt közöttük egyetlen szabad sem.


A rali-világbajnok csapatában Turán Frici 2 “Jó néhány csapattal tárgyaltunk, amikor egyszer csak kaptam egy sms-t Petter Solbergtől, hogy hívjam fel. Felhívtam, ő pedig felajánlotta a lehetőséget, hogy az ő autójával induljunk a San Remo-ralin. Eddig Patrick Flodin ment a kocsival, de ő az olasz futamon nem indul, mi pedig kapva kaptunk a lehetőségen és már alig várjuk a rajtot” – mosolygott Frici, aki 2010 óta ismeri a norvég pilótát, akivel akkor egymás mellet szervizeltek a világbajnokságon.

Persze nem a Solberg által vezetett Fiesta WRC-ről van szó, hanem egy Fiesta S2000-esről, amelynek versenyeztetését a Petter Solberg Engineering végzi.
A rali-világbajnok csapatában Turán Frici 3
Ralis berkekben a San Remó-i gyorsasági szakaszokat a legtrükkösebbek között tartják számon. Kanyargós hegyi utak, sok helyen az egyik oldalon sziklafal, a másikon szakadék, tehát hibázásra nincs túl sok lehetőség. Ráadásul a verseny híres az éjszakai, 40 kilométernél is hosszabb gyorsasági szakaszáról, amely még a legjobbaknak is fejtörést okoz.

A magyar páros tagjai közül a navigátor Zsiros Gabi ismeri jobban a pályákat, hiszen már kétszer is indult a versenyen Vizin Lászlóval, a pilóta azonban csupán csapatfőnökként vett részt az egyik versenyen, úgyhogy a szakaszok célját jól ismeri, magukat a gyorsaságikat azonban egyáltalán nem.
 
Petter Solberg csapata teszteli a Hankook abroncsait, és Friciék is azt használják a futamon. Ötven kilométer tesztlehetőségük lesz a rajt előtt, hogy egy kicsit hozzászokjunk a gumikhoz és a Hankook-gyárból is érkezik néhány mérnök, hogy segítsen nekik.
A rali-világbajnok csapatában Turán Frici 4 Solberg akkor hozta létre csapatát, amikor a Subaru kivonult a rali-világbajnokságról és nem talált magának gyári alakulatban helyet. Eleinte maga versenyzett, majd miután 2012-re leszerződtette a Ford, már más versenyzőket szolgál ki a csapata.

“Nagyon várom, hogy együtt dolgozzunk Frigyessel, és segítsek megtalálni a számára legjobb beállításokat a Ford Fiesta S2000-en. Ott leszek a versenyen, hogy támogassam a Turán Motorsport és a PS Engineering csapatának munkáját” – mondta Petter Solberg.