Még takarékosabb a világ első dízel-elektromos szabadidő-autója, a Peugeot 3008 HYbrid4. Mint a francia autógyár bejelentette, a 2010-ben bemutatott modell eddig 3,8 liter/100 km fogyasztást produkált a szabvány szerint, de a 2012 szeptemberétől kapható változatok beérik 3,51 liter gázolajjal is. Ezzel párhuzamosan a járgány szén-dioxid-kibocsátása 99 gramm/km értékről 91 g/km értékre csökkent.

A javulás az új motorvezérlő szoftvereknek köszönhető – a belsőégésű és az elektromos motornál egyaránt -, a változtatások optimalizálják az energia-visszatáplálást és az akkumulátor-menedzsment folyamatait. A kisebb fogyasztáshoz szükséges, hogy az autót az új 16 colos alacsony gördülési ellenállású abroncsokkal szereljék – ha valaki 17, 18 colos gumikat kér, még kevésbé valószínű, hogy eléri a katalógusértéket.  

Továbbra is kétliteres, 163 lóerős dízelmotor hajtja a 3008 Hybrid4 első kerekeit, míg 27 lóerős (csúcsteljesítmény 37 LE) villanymotor a hátsókat. A jármű Auto, Sport és ZEV (teljesen elektromos) módban is képes üzemelni.

Várhatóan a fejlesztéseket nem tartja meg csak a 3008 számára a Peugeot, azok bekerülnek az ugyanezt a dízel-elektromos rendszert használó 508 Saloon HYbrid4 és 508 RXH modellekbe is.