Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro lesznek a Honda versenyzői Túraautó-világbajnokságon jövőre. A japán gyár 2013-tól gyári csapatként indul a WTCC sorozatban.


A csapat versenyautóit az olasz JAS Motorsport fejleszti, építi és indítja a sorozatban. A japán gyár ötajtós Civic modellel versenyez majd, amelyhez természetesen Japánban készül az 1,6-os, négyhengeres turbómotor.  

A felkészülés, fejlesztés jegyében a Honda már idén is indít egy autót az évad második felében. A korábbi Forma-1-es versenyző Monteiro vezetheti az autót Suzukában, Sanghajban és Makaóban.

Nem lepődnénk meg, ha az 1,6-os turbómotorból születne utcai változat is, a fejlesztés alatt álló Civic Type-R modell számára. Nagyjából 210-220 lóerővel kerülhet majd be a modellbe. Igaz, ezzel elmarad a 2,0 literes turbómotorral szerelt Ford Focus ST, Renault Megane RS, VW Golf GTI modellektől, de jóval többet nyújthat – főként nyomatékban – mint a korábbi szívómotoros Type-R.

A versenyzőkről

Gabriele Tarquini versenyzői karrierje gokartban kezdődött, ahol nemcsak olasz bajnok, de világbajnok is lett. Ezt követően a Formula 3000-ben folytatta három éven keresztül, majd a Forma-1 következett, 78 nagydíjrészvétellel az Osella, a Coloni, az AGS, a Fondmetal és a Tyrrell csapatainál versenyezve.

Ex-F1 pilóták a Honda WTCC csapatában 3


Az olasz 1994-ben sikeresen váltott a túraautózásra, a Brit Túraautó-bajnokságban kezdve (BTCC), amelyet az első próbálkozásra meg is nyert.

1997-ben ötéves együttműködésbe kezdett a Hondával, először a BTCC-ben egy Honda Accord volánja mögött. 1998-ban Németországban versenyzett a Hondával az ottani STW Cupban, majd 2000-ben visszatért a BTCC mezőnyébe. Ez az első ‘Honda éra’ 2001-ben ért véget, amikor is kilenc versenyt nyert a Túraautó Európa-bajnokságban. Azóta Tarquini az FIA WTCC-ben versenyez, ahol 2009-ben világbajnok lett, az évad utolsó versenyén hódítva el a bajnoki címet.

Ugyanabban az évben, amikor Tarquini először lépett a Honda kötelékébe (1997), Tiago Monteiro debütált a Francia Porsche Carrera Cupban. Ezt a francia Formula 3 és GT-bajnokságok követték, aztán a Formula 3000-ben edződött 2002-ben, majd az amerikai Champ Car sorozatban folytatta egy évre rá.

Innen jött a Forma-1-es áttörés, a Jordan Grand Prix/Midland F1/Spyker F1 versenyzője volt. Az emlékezetes 2005-ös Amerikai Nagydíjon a dobogón végzett (3. hely) és ugyanebben az évben megdöntötte a legtöbb újoncként befejezett verseny rekordját (18); ami a mai napig él. Monteiro 2007-ben váltott az FIA WTCC-re.