Határeset. Nemcsak az autófényképezésnél kaphatunk jobb eredményt, ha leguggolunk

Határeset. Nemcsak az autófényképezésnél kaphatunk jobb eredményt, ha leguggolunk

Határeset. Nemcsak az autófényképezésnél kaphatunk jobb eredményt, ha leguggolunk


Előbb utóbb mindenkire rájön az autófotózás. Vagy azért, mert el akarja adni a kocsit, vagy azért, hogy kitegye valamelyik közösségi oldalra a menő, vagy csak menőnek hitt verda képét. Adunk pár tippet, hogy a haveroknak is a kocsi legyen érdekes és ne a csapnivaló fotóstudásunkon röhögjenek.

Bár nem fotótechnikai varázslat, de fontos mozzanat, hogy ne tetőig dzsuvás autót fényképezzünk. Kivétel persze van, egy terepjáró érthetően jobban mutat sárosan, mint agyonszilikonozott gumikkal, ropogós Wunderbaummal.

Helyszín

Hasznos, ha a megfelelő helyszín kiválasztására is odafigyelünk. Hacsak nem a különleges helyszín a lényeg – versenypálya, nyakig érő sár, vagy a Balaton jege – akkor elég, ha valami homogén felület elé állítjuk a kocsit. Általában autót ne földön, gazban fényképezzük, hanem ha egy mód van rá, aszfalton, ahová való. A murvás parkoló határeset. :)

Rossz! Félig besüt a nap, és felesleges az árnyjáték is

Rossz! Félig besüt a nap, és felesleges az árnyjáték is

Vaku
Árnyékos helyen ugyan kevesebb a fény, de megoldható a feladat

Árnyékos helyen ugyan kevesebb a fény, de megoldható a feladat

Árnyékos helyen ugyan kevesebb a fény, de megoldható a feladat


Kinti fényképeknél próbáljunk meg vaku nélkül boldogulni, mert szinte biztos, hogy a villanófény csúnyán meglátszik majd az autón, vagy a fényvisszaverő rendszámon. Ha az autó belsejében fényképezünk, akkor szükségünk lehet rá, de használjuk okosan. Kompakt gépeknél erre nem sok esélyünk lesz, mert itt a vakut nem tudjuk forgatni, dönteni, és valószínűleg diffúzort se tudunk ráaplikálni.

Így ha lehet, inkább árnyékos, de mégis kellően világos környezetben álljunk neki a belső fotózásának.  Kerüljük a belsőt felszabdaló árnyékokat, melyek teljesen tönkreteszik a képet.

Rossz! A meztelen vaku becsillan a műszerfal tükröződő felületein.

Rossz! A meztelen vaku becsillan a műszerfal tükröződő felületein.

Vízszint

Mindig tartsuk vízszintesen a gépet. Általában igen hülyén néz ki egy ferde horizontú autófotó, bár kivételes esetben ez is lehet érdekes. Ha mindenáron ilyet szeretnénk, próbáljunk meg józan keretek közt maradni, és ne jussunk el a 90 fokos dőlésszögig.

Rossz! Ennyire sose döntsük meg a gépet autó szinte lezuhan a képről.

Rossz! Ennyire sose döntsük meg a gépet autó szinte lezuhan a képről.

Látószög

Bár elsőre jó ötletnek tűnik a széles-látószögű állás használata, ez nem feltétlenül okos dolog. Bár kétségtelen előnye, hogy így nem kell túlzottan eltávolodni az autótól, cserébe a kocsi jó eséllyel torz lesz. Tehát menjünk messzebb, és inkább “zoomoljunk” rá a témára onnan. Higgyék el, jobb lesz a végeredmény.

Rossz! Közelről, széles látószöggel a legszebb autóból is torzszülöttet csinálhatunk

Rossz! Közelről, széles látószöggel a legszebb autóból is torzszülöttet csinálhatunk


Apróság, de előnyös, ha nem állva, hanem leguggolva készítjük a fényképet, és az is okos dolog, ha tudatosan komponáljuk a képet, és nem középre tesszük a témát.

A cikk képeit egy középkategóriás Nikon kompakttal készítettük. Ezzel ni!