Álcázott és álcázatlan formában is láttuk már kémfotókon az új Škoda Rapidot, amelyről most megérkeztek az első sajtófotók a gyártól. A négyajtós modell egy az egyben olyan, mint ahogy a Mission L tanulmány néven megismertük tavaly ősszel. Egyszerű forma, de az orrkialakítása biztosítja neki a vagányságot. Egyelőre csak két külső képet közölt a gyár, ha belül is megnézné, a korábbi kémfotókon megteheti.


A SEAT Toledo testvérmodellje az új moduláris padlólemezére épül, akárcsak az új Audi A3-as, és amely a jövőben több tucat modell alapját adja, jelentős gyártási költséget spórolva a Volkswagen-konszernnek.

Az új modell 4,48 méter hosszú, azaz 23 centivel hosszabb a Fabiánál és közel tíz centivel rövidebb az Octaviánál. Ám utóbbitól is nagyobb távolságot tart majd, hiszen várhatóan egy év múlva elkészül a harmadik generációs Octavia, ami biztosan növekszik valamelyest. Bár ez még nem hivatalos, úgy tudni, csomagtartója valamelyest nagyobb, mint 500 liter, ami bőséges hely a csomagoknak, a hátul ülőknek pedig a 2,6 méteres tengelytávolság ad bizakodásra okot.

Az viszont tény, hogy öt benzines és két dízelmotorral készül a Rapid. Tippünk szerint a dízelkínálatot az 1,6-os motor 90 és 105 lóerős változatai adják, benzinesből pedig az 1,2 literes szívó (75 LE és 85 LE), az 1,2-es turbó (105 LE), valamint az 1,4-es turbó (122 LE és 160 LE) kerülhet a modellbe. A hatfokozatú manuális sebességváltó mellett duplakuplungos automata is kérhető lesz.

Szeptemberben, a Párizsi Autószalonon áll a nagyközönség elé először az új Škoda Rapid és ezt követően még ősszel megindul a forgalmazása is. Ahogy a Mission L (Large) neve is mondta, a modellel nagy tervei vannak a cseh márkának, ugyanis a feltörekvő piacokon jelentős eladás-növekedést remélnek tőle.

Nagyon nem is nyúlhat mellé a Škoda, hiszen ez a kompakt szegmens, ahol a Rapid versenyez, jelenleg a világ autópiacának 36 százalékát adja, amelyből a szedánok részesedése 42 százalék. Ám szakértők szerint 2020-ra az ilyen modellek eladásai elérik az 50 százalékot is.