Az emissziós normák szigorodása nyomán a Fordnak új motor után kellett nézni a legsportosabb európai modelljei számára. Korábban a Focus ST, a Mondeo ST és a Focus RS is 2,5 literes öthengeres motorral készült.


Most, az új Focus ST piaci bevezetése kapcsán nemcsak arról, de a később érkező RS-ről is egyre többet megtudni. Az ST-nél 2,0 literes turbómotorra esett a választás, amelyet többek között a Mondeóból is ismerhetünk, de az ST-be 255 LE teljesítménnyel kerül (Hamarosan már ki is próbáljuk).

Az RS számára azonban valami ennél is izgalmasabbal készül a Ford. Elsősorban Amerikában forgalmazott modellekhez fejlesztenek új, 2,3 literes turbómotort, amely az idősebb V6-osokat nyugdíjazza. Ezzel a motorral könnyebb elérni az elvárt teljesítményt, mint a korábban tervezett 2,0 literessel. A  pletykák szerint a motor az új Mustangba is bekerül.

Az új RS várhatóan 330 lóerős lehet, ezzel bőséggel ráígér a az előző generáció 305 lóerős teljesítményére, de alatta marad a limitált sorozatban készült RS500 350 lóerős teljesítményének. Ennek megfelelően biztosak lehetünk benne, hogy nem okoz majd gondot, hogy ezúttal is elsőkerék-hajtásúnak ígérkezik a leggyorsabb Focus.

Viszont mivel nem kell annyit küzdeni a hajtáslánc elemeivel, a mérnököknek több idejük lesz a kocsi hangolására. Bár az RS kategóriája legerősebb tagja volt, számos kritika érte, hogy mégsem volt annyira összeszedett, vezethető, mint pl. a Renault Megane RS.

Az új Focus RS 2014 környékén várható és megkapja az elődben is használt, úgynevezett Revoknuckle megoldást, amely egy módosított McPherson felfüggesztés. Ezzel jelentősen csökkent a kormányra ható zavaró nyomaték, vagyis nem kell küzdeni a kocsival gázadáskor és fékezéskor sem. Szériában jár majd a mechanikus önzáró differenciálzár is az RS-hez, amely biztosítja, hogy versenypályán se okozzon csalódást.

A formatervezőknek is akad dolguk bőven, hiszen az új Focusból nem készül háromajtós, így az ötajtós formából kell a legtöbb sportosságot kihozniuk. Ám továbbra is a pletykák között szerepel egy Focus-alapokra épülő kupé megjelenése is.