A négyajtós szedánnal négytagúvá bővülő Opel Astra-család megújul. A visszafogott látványbeli módosítás mellé új motorok és vezetőtámogató rendszerek érkeznek.


Elöl új lökhárító és hűtőmaszk készült az Astrához, miközben a LED-es nappali menetfény már elérhető a halogén lámpával is. Megváltozik az irányjelző és a ködlámpa kialakítása is. A hátsó rendszámtábla mélyedését úgy rajzolták át, hogy szélesítse az autót. Az ötajtóson és a kombin ez alá krómléc került a lökhárítóba, hasonló hatást keltve.

A négy- és ötajtós Astra, valamint a Sports Tourer utasterét új szövetek, színek, dekorációk és fényes festés teszik különlegesebbé. Standard az új 17 colos könnyűfém-kerék a Sport kivitelhez, de van opcionális 18 és 19 colos is, mindkettő öt dupla küllővel. Újdonság a többküllős könnyűfém hatású dísztárcsa is az Astrán.


Ezzel párhuzamosan elkészült minden idők legerősebb és leggyorsabb Astrája. A tavaly már bejelentett, piacra most kerülő új Astra OPC 2 literes, közvetlen befecskendezésű benzines turbómotorja 280 lóerős, maximális nyomatéka 400 Nm. Ezzel mindössze 6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 250 km/óra.

Hasonlóan izgalmas 2.0 BiTurbo CDTI elnevezésű változat is, amely a szedánon kívül mindhárom karosszériaváltozathoz elérhető. Az Insigniából ismert motor 195 lóerő teljesítménnyel, 400 Nm nyomatékkal bír.

Tökéletesítették az eddigi 1,4 literes (140 LE) benzines turbómotort is. A túltöltés átmenetileg 10 százalékkal, 200-ról 220 Nm-re emeli a nyomatékot, ami például előzéskor hasznunkra válik. Jövő év elején jön az új SIDI ECOTEC benzines nemzedék, 1,6 liter lökettérfogattal és turbófeltöltéssel.


Megjelenik az Astrában is az Insigniában és a Zafira Tourerben használt a második generációs Opel Eye frontkamera, fejlettebb táblafelismeréssel, sávelhagyási figyelmeztetéssel, a követésitávolság-jelzéssel és a ráfutásos ütközés veszélyére figyelmeztetéssel. Elérhető a holttér-figyelő és a radaralapú adaptív sebességszabályozó, amelynek automatikus ütközésmegelőző fékezése 50 és 180 km/óra között működik, lehet az autóban tolatókamera, az üres helyet kereső, illetve oda bemanőverező parkolási asszisztens is.

Továbbra is megrendelhető az Astrához az intelligens mechatronikus FlexRide futómű is, amely önműködően alkalmazkodik a pillanatnyi viszonyokhoz. Gombnyomással választható a Standard, a komfort-orientált “Tour” mód, vagy az aktívabb Sport mód.

Az Astra kulcsfontosságú az Opelnek: az eladott autói harmada ilyen. Most az Astra negyedik generációja készül, amely eddig 641 000 vevőre talált Európában. Az ötajtós 2009 őszén jelent meg, a Sports Tourer egy évvel később, a háromajtós GTC Coupé 2011 végén. Európa legnagyobb autókategóriájában az Astra a harmadik legkeresettebb típus, piaci részesedése körülbelül egy negyed.

Az új Opel Astra belépőszintű ötajtós változata 4 570 000 forinttól indul, az új négyajtós Astra pedig 4 700 000 forinttól rendelhető meg.