Módosító javaslatot nyújtott be a parlamentnek két kormánypárti képviselő az egyes közlekedési tárgyú törvények módosításáról szóló javaslathoz, amely lehetővé tenné, hogy a főváros területén található egyes helyi közutak használatáért a Fővárosi Önkormányzat rendeletében meghatározott mértékű díjat szedjen be.

A Hungária körút lehet a határ

A Hungária körút lehet a határ

A Hungária körút lehet a határ


A György István és Bagdy Gábor fideszes országgyűlési képviselők által benyújtott javaslat a személyforgalmi behajtási rendszer kiépíthetőségét, a rendszer kialakítását és működtetését teszi lehetővé.

A módosítás szerint a személy- és teherforgalmi behajtási díjat egyes területi zónákra (behajtási övezetek), időszakokra és gépjármű-kategóriákra eltérő mértékben is meg lehet állapítani. A díjak a behajtási övezetekbe történő behajtásra, valamint az egyes behajtási övezeteken belüli közlekedésre együttesen is megállapíthatók.

A behajtási díj elmulasztása esetén pótdíjat kell fizetni. A személy- és teherforgalmi behajtási díj, pótdíj a Fővárosi Önkormányzatot illeti meg.

A javaslat szerint a díjakat úgy kell kialakítani, hogy az figyelembe vegye az egyes zónák forgalmi adatait, környezeti terhelését, a közösségi közlekedési szolgáltatás mennyiségét, a járművel való várakozásra alkalmas területek kialakításának lehetőségét és a helyben lakók behajtáshoz és behajtási övezeten belüli közlekedéshez fűződő érdekeit.

A javaslat szerint a Fővárosi Önkormányzat a behajtási díj beszedésére és felhasználására közlekedésszervezőt is kijelölhet.

Ugyanakkor bizonyosan nem Budapest városhatára lesz a behajtási díj zónahatára – ezt Tarlós István főpolgármester közölte csütörtökön, miután több kerületi polgármesterrel is egyeztetett a témában.

A városvezető a sajtótájékoztatón elmondta, hogy két behajtási zónahatárt vizsgálnak: az egyik a Hungária körútra vonatkozik, a másik egy ehhez képest szűkebb városmagra.

A főpolgármester azt is hangsúlyozta, hogy az úgynevezett dugódíjat mindenképpen be kell vezetnie a fővárosnak, ugyanis elődje, Demszky Gábor a 4-es metró uniós támogatásának feltételeként vállalta azt.

Forrás: MTI