Már csak az utolsó simításokat végzik a fejlesztők a Porsche 911 GT3-on. Az autót várhatóan jövő tavasszal a Genfi Autószalonon leplezi le a német autógyár és a forgalmazása is szinte rögtön megkezdődik. Egyre kevesebb álcával rejtik el, így egyre jobb kémfotók készülhetnek. Mint most is.  


Egyedi kialakítása nyomán könnyű megkülönböztetni az alapmodellektől, a Carrerától és Carrera S-től a GT3-at. A jobb hűtés miatt nagyobb nyílások találhatók a nagyobb leszorítóerő érdekében is formázott első lökhárítón, de a motorháztetőn is további réseket alakítanak ki.  Szélesebb küszöbök és jobban kidomborodó hátsó sárvédők jellemzik autót, amely nagyméretű hátsó szárnnyal és középütt kivezetett kipufogóval hivalkodik.

A GT3-ba a Carrera S-ből ismert 3,8 literes boxermotor kerül, de erőseb kivitelben. A Porsche Motorsport bevonásával feljavított hathengeres nagyjából 460 lóerős teljesítményt nyújt, 20 lóerővel többet, mint elődje.

Egy hihetetlennek tűnő pletyka szerint az autó csak hétfokozatú duplakuplungos automata sebességváltóval készül majd. Ám ez azért sem valószínű, mert a GT3-ból a világ sok részén készül versenyautó is, ahol szinte alapvető igény a manuális váltó.

Mindenesetre ha a nehezebb váltó mellett is dönt a Porsche, az autó könnyebb, mint korábban. Úgy tudni, 1355 kilót nyom majd, azaz 40 kilóval könnyebb, mint az eddigi GT3. A gyártás során növelik a könnyű anyagok használatát a karosszéria és az utastér kialakításánál. A hátsó ülést is kérésre szerelik csak be.

A súly/lóerő arány javulása a dinamikában is visszaköszön, a GT3 4,1 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/órára, míg végsebessége 315-320 km/óra körül alakulhat.

Nem a GT3 lesz a következő 911 variáns, még azt megelőzően, már 2012 végén megérkeznek a Carrera 4 és Carrera 4S modellek, a típus négykerék-hajtású változatai. Ezúttal is készül majd a GT3-nál is keményebb szívómotoros 911, a nagyjából 480 lóerős GT3 RS-re azonban legalább 2015-ig várni kell.