Új változattal bővül a legkelendőbb Opel, az Astra kínálata: elkészült a limuzin, amely a kompakt család negyedik karosszéria-változata, az ötajtós, a kombi és a GTC kupé mellett. Nagyjából egy éve már láthattuk a formáját, amikor Buick Excelle GT néven Kínában bemutatkozott az autó, igaz más lámpákkal. Az Opel variáns egyértelműen jobban mutat, illik rá a sportosan elegáns kifejezés köszönhetően a lendületes tetőívnek, ami szépen fut ki a csomagtartó felé.


Egyelőre csak hátsó képeket mutat a gyár az autóról, ami vélhetően azért van, mert megújul az Astra orra, amit majd csak a később időpontban ismerhetünk meg.

Az új négyajtós Astra 4,65 méter hosszú 1,81 széles és 1,47 magas, tengelytávolsága 2685 mm. Utóbbi megegyezik a többi Astra-változatéval, hosszúsága azonban az ötajtós és a kombi között van, hasonlóan a csomagtartó űrtartalmához. A 460 literes hely 90 literrel nagyobb az ötajtósénál, 50-nel kisebb a kombiénál.  A 60:40 arányban osztott üléstámla ledöntésével 1010 literre növelhető a befogadóképessége.

Az értékesítés kezdetén, júniusban hétféle motor áll rendelkezésre. Négy benzinest kínál a márka 1,4 és 1,6 literes szívó és turbó motorokkal, 100 LE – 180 LE közötti teljesítménnyel. Emellett három dízel is választható, az 1,3 liter hengerűrtartalmú 95 lóerővel, illetve az 1,7-es 110 és 130 LE teljesítménnyel kerül a szedánban. Utóbbi kettő a start&stop rendszernek is köszönhetően 3,7 litert fogyaszt a szabvány szerint. Jövőre érkezik a kínálatba az Opel új 1,6-os közvetlen befecskendezéses turbós benzinmotorja.


Hasonlóan a többi Astra-változathoz, a szedán is számos különleges extrát kínál, így az adaptív menetfényt, bi-xenon fényszóróval és intelligens funkciókkal, mint a változó fényelosztás, a kanyarfény, a sarokfény és a távfény-asszisztens. Az adaptív FlexRide futómű pedig alkalmazkodik a pillanatnyi viszonyokhoz, de háromféle alap csillapítási beállítást is kínál.

“Termékoffenzívánk fontos elemeként jelentős szerepet játszik a növekedési stratégiánkban. Mint sok középkategóriájú limuzin elegáns, kompakt alternatívája, komoly hódító útra indulhat Nyugat-Európában, és növelheti piaci részesedésünket fontos feljövő piacokon, mint Orosz- vagy Törökország, ahol nagyon keresettek a külön csomagtartós kompakt autók” – mondta az Opel igazgatója, Karl-Friedrich Stracke.

Oroszország jelenleg Európa második legnagyobb autópiaca, de a prognózisok szerint elsővé lehet a 2014-re várt 3,4 millió új autóval. Valamennyi kategóriát figyelembe véve az Európában eladott limuzinok 60 százaléka kerül oda. Ami pedig a kompakt szegmenst illeti, tavaly a vevőik 51 százaléka döntött lépcsőshátú kocsi mellett. Mivel ráadásul Oroszország az Astra harmadik legnagyobb felvevője, az új modell világpremierjére augusztusban 2012-es Moszkvai Autószalonon kerül sor.