11. abszolút győzelmére készül a két hét múlva esedékes, azaz június 16-17. között zajló Le Mans-i 24 órás versenyen az Audi. A német márka az első számú esélyes, nemcsak az elmúlt két évben aratott győzelmei miatt, de a június 3-án lezajlott hivatalos teszt okán is. A legendás versenyen induló csapatok lehetőséget kaptak, hogy a zárt versenypálya mellett részben lezárt közútból összeállított De la Sarthe versenypályán körözzenek.

A két edzésből álló próbák során az Audi új versenyautója az R18 e-tron quattro volt a leggyorsabb. A nyolcórás teszt délutánján 3 perc 25,927 másodperc alatt ért körbe az autóval Alan McNish a 13,6 kilométeres pályán.

Az Audi gyár négy gyári autóval indul, ezek közül kettő vadiúj dízel-hibrid, kettő pedig a tavalyi is sikert arató hibrid modell módosított változata. A most leggyorsabb autóban ül a nyolcszoros Le Mans-győztes Tom Kristensen, illetve Rinaldo Capello. Az edzés második legjobb idejét a másik hibrid Audi érte el, míg a harmadik egy turbódízel Audi hozta. Míg a német márka autói nagyjából fél másodpercen belül voltak, addig a negyedik helyezett új hibrid Toyota már 1,2 másodperccel volt lassabb. Várható, hogy az első dízeles Le Mans-siker után az Audié lesz az első hibrid-győzelem is.

A tempó azonban ezen a versenyen nem minden, az üzemanyag-fogyasztás miatt a kiállások száma is erősen döntő lehet a versenyen, sőt lehetnek nem várt események is. McNish sem úgy fejezte be a tesztet, ahogy szerette volna, hiszen nagyjából egy órával a vége előtt hibázott és összetörte az autót.
A leggyorsabb privát LMP1-es időt Danny Watts autózta a Strakka Racing HPD ARX-03a nevű gépével.
Olivier Pla volt a leggyorsabb LMP2-es mezőnyben az OAK Racing Morgan-Nissanjával. A GTE, azaz a széria autókra emlékeztető kocsinknál Frederic Makowiecki érte a legjobb időt egy Ferrarival.

Ott volt a mezőnyben a nyolcszoros világbajnok Sebastien Loeb is, aki saját csapata Oreca versenyautójának ülését Nicolas Marroc és Jean Karl Vernay pilótákkal osztotta meg. A Loeb Racing csak a tesztre érkezett, az idei 24 órás versenyen nem indulnak, a jelenlegi terveik szerint 2013-ban szeretnének rajthoz állni, egyelőre fejlesztik a csapatot. Most az ötödik legjobb időt autózták kategóriájukban.

Sajnálatos módon a sok kisebb kicsúszás mellett egy súlyos baleset is történt a teszten. Az OAK racing 24 éves versenyzője, Guillaume Moreau-n az eset után sürgősségi operációt hajtottak végre, miután a gerincvelőben kritikusan megnőtt a nyomás a 12-es csigolyánál. A pilóta jobban van, de hónapokig tarthat a rehabilitációja.

A teljes eredménylistát megtalálja erre a linkre kattintva (PDF.)