Úgy sikerült új Vipert alkotni a tervezőknek, hogy a forma azonnal azonosítható. Hosszú orr és mögötte a buborékformájú utastér, a bukósisakkal is megfelelő tetővel. Az új, a gyár szerint ötödik generáció egyértelműen a klasszikus, első sorozatra emlékeztet, sem mint a legutóbbira. Jellegzetes megoldás a hátsó sárvédők hátsó élben való kivezetése, illetve az oldalsó kipufogók.  

640 lóerő az új Viperben 1
640 lóerő az új Viperben 2

640 lóerő az új Viperben

640 lóerő az új Viperben 32
640 lóerő az új Viperben 33
640 lóerő az új Viperben 34
640 lóerő az új Viperben 35
640 lóerő az új Viperben 36
640 lóerő az új Viperben 37
640 lóerő az új Viperben 38
640 lóerő az új Viperben 39
640 lóerő az új Viperben 40
640 lóerő az új Viperben 41
640 lóerő az új Viperben 42
640 lóerő az új Viperben 43
640 lóerő az új Viperben 44
640 lóerő az új Viperben 45
640 lóerő az új Viperben 46
640 lóerő az új Viperben 47
640 lóerő az új Viperben 48
640 lóerő az új Viperben 49
640 lóerő az új Viperben 50
640 lóerő az új Viperben 51
640 lóerő az új Viperben 52
640 lóerő az új Viperben 53
640 lóerő az új Viperben 54
640 lóerő az új Viperben 55
640 lóerő az új Viperben 56
640 lóerő az új Viperben 57
640 lóerő az új Viperben 58
640 lóerő az új Viperben 59
640 lóerő az új Viperben 60
Fotó megosztása:
640 lóerő az új Viperben 61


A Fiat-Chrysler házasságnak köszönhetően az autó elkészítésében a Ferrari is segédkezett, tudásukat elsősorban az utastér kialakításánál kamatoztatták. Elődjéhez képest így sokkal jobb minőség fogadja az utasokat, finom bőr és Harman Kardon hi-fi is elérhető. A műszerfal digitális, de ha az ott látott információk kevésnek bizonyulnának a középkonzolon egy 8,4 colos képernyőről további adatok kaphatók.

Szerencsére a Viperre nem hat a downsizing-forradalom, motorja továbbra is V10-es, a hengerűrtartalom teherautós, 8,4 liter. A motor mostani új változata, új szívócsővel, dugattyúkkal, szelepekkel és katalizátorral gazdagodott. A teljesítménye 41 lóerővel több, mint korábban, 649 LE.
Nem kevésbé ütős a nyomaték sem, hiszen 814 Nm támadja a hátsó, 355 mm széles gumikat, ez a korábbinál 54 newtonméterrel több. A Viper igazi sportkocsi, ami azzal jár, hogy hatfokozatú manuális sebességváltó és sebességfüggő önzáró differenciálmű dolgozik a hajtásláncban.

640 lóerő az új Viperben 62


Nemcsak motorteljesítményben múlja felül elődjét az új Viper, de súlyban is jobb, miközben a karosszéria merevsége 50 százalékkal jobb, mint eddig. Köszönhetően többek között a karbon motorháztetőnek, tetőnek, csomagtérfedélnek, valamint az alumínium ajtóknak, a 2012-es változat 45 kilóval könnyebb elődjénél. 1521 kilót nyom. Így aztán nem meglepő, hogy a sportkocsi súly/lóerő aránya jobb, mint pl. a Lamborghini Aventadoré.

Egyelőre azt nem tudni, hogy mindez a dinamikában is jelentkezik-e, még nem hozták nyilvánosságra a gyorsulási és végsebességre vonatkozó adatokat.

Továbbra is számít a Chrysler azokra, akik nemcsak utcán, de versenypályán is használnák autójukat. Nekik kínálják a pályacsomagot, amelyben sportosabb abroncsok, négy fokozatban állítható kipörgésgátló és menetstabilizáló, erősebb fékek is szerepelnek. A GTS kivitel viszont a több luxusra vágyóknak készül, ekkor a műszerfal is bőrborítású, a lengéscsillapítók pedig az utastérből állíthatók lágyabbra.

Az utcai változattal egy időben bemutatkozott a Viper versenyautó változata is. A gyár az Amerikai Le Mans Sorozatban indul a kocsival.