Megjött az új Audi RS 4 Avant. A modellt a gyár a harmadik generációnak nevezi, de ez csak névleg igaz, hiszen az 1994-ben bemutatott RS2 néven futó kombi indította a sort.


Szerencsére az Audi nem változtatott, továbbra is pörgős szívómotor kerül az RS 4-be. A motort kézzel összeszerelve Győrben gyártják. Ugyanúgy 4163 köbcenti hengerűrtartalmú, mint korábban, de ez már egy újabb fejlesztés, ugyanaz, amit az RS 5-ből is ismerünk. A V8-as blokk maximális teljesítménye 450 LE, csúcsnyomatéka 430 Nm.

Nem hiányzik az állandó négykerék-hajtás sem, a motor és hajtás között pedig hétfokozatú duplakuplungos automata sebességváltó biztosít kapcsolatot. A hajtás alapesetben sportos, a nyomaték 60 százalékát küldi hátra, de a kerekek tapadásának függvényében ez csökkenhet 30, vagy nőhet 85 százalékig is. Felárért – a hátsó tengelyhez – rendelhető sport differenciálmű.


A korábbinál 30 lóerővel nagyobb motorteljesítmény jobb menetdinamikára sarkalja az új RS 4 Aavantot. Kihasználva a sebességváltóba épített rajtautomatika segítségét, immár 0,2 másodperccel hamarabb, 4,7 másodperc alatt éri el a százas tempót. Alapesetben 250 km/óránál megálljt parancsol a száguldásnak az elektronika, de kérésre – no meg némi pluszpénzért – az Audi 280 km/órára emeli a gép végsebességét.

Látványra sem utolsó az új RS 4 Avant, a kiszélesített sárvédők, a diffúzor, az egyedi lökhárítók, a hangsúlyos hűtőmaszk, hatalmas kipufogók és 19 colos keréktárcsák egyáltalán nem rejtegetik, hogy komoly erő lakozik a gépben.

Az utastér az RS modelleknek megfelelően szinte teljesen fekete. A formák és anyagok viszont egyáltalán nem egyhangúak. Az ülések akár versenyautóban is szerepelhetnének, de a kormány és a pedálok is az átlagnál sportosabbak. A díszítésről karbonszerű, matt alumínium és zongoralakkos betétek gondoskodnak. Az autó fedélzeti elektronikája is RS jellegű, így köridőmérő és olajhőfok-visszajelző is szerepel benne.

Az új Audi RS4 Avanat piaci bevezetése 2012 őszén indul. Míg az előző RS 4-ből készült szedán és kabrió karosszériaváltozat is, az RS 5 léte miatt könnyen elképzelhető, hogy ezúttal csak kombi lesz. Németországban 76 600 eurótól (22,3 millió forint) indul az ára.