Az Opel megkezdte az Astra lépcsőshátú változatának tesztelését Európában, ennek megfelelően meg is jelentek az első kémfotók az autóról. Egyedül hátul takarták le az autó, az orrát nem álcázták. Várhatóan azonban nem marad meg a többi Astra-változatról ismert orr sem, hiszen 2009-ben jelent meg az Astra, így amikorra megjelenik a szedán a piacon, egy kisebb ráncfelvarráson bizonyosan átesik.


Ahogy korábban is, a B oszlopig a szedán megegyezik az ötajtóssal, így a legtöbb karosszériaelem, a motor és a hajtás fő egységei is azonosak, ami jelentős költségmegtakarítást eredményez. Míg korábban a szedán, a kombival együtt az ötajtósnál hosszabb tengelytávot kapott, ezúttal az ugyanúgy 2685 mm az összes változatnál. A csomagtartója várhatóan legalább 500 literes lesz.

Az Astra szedán motorkínálata várhatóan szinte azonos lesz az ötajtóséval. Benzines oldalon 1,4-es szívó és turbómotorok, illetve 1,6-os feltöltős áll majd rendelkezésre.  Dízelből 1,3, 1,7 és 2,0 liter hengerűrtartalmú variánsok szerepelnek majd a kínálatban. Nem hiányoznak majd a többi változatban megismert műszaki csemegék, mint az adaptív fényszórók, a közlekedési táblákat felismerő kamera, az adaptív lengéscsillapítás és a sávtartó rendszer sem.

Az új Astra szedán hivatalos bemutatója 2012 őszén várható, míg a forgalmazása 2013 elején kezdődhet. Csupán Európában újdonság az Opel Astra szedán, hiszen Buick Excelle GT néven Kínában már 2010 óta jelen van.