“Február elseje óta sikeresen működik az új jelzőlámpa-program a Nagykörúton, melyet a Budapesti Közlekedési Központ valósított meg. Az új lámpaprogram eredményeként a várakozásaink szerint 32-ről 29-30 percre csökkent a 4-es és 6-os villamosok menetideje, a 2-3 perces menetidő-csökkenés hatására pedig változatlan számú villamossal sűrűbben tudjuk közlekedtetni a járatot. Ez azt jelenti, hogy a reggeli és délutáni csúcsidőben óránként 28 helyett 30 villamos közlekedik, a kapacitás tehát 7 százalékkal megnőtt.” – áll a BKK sajtóközleményében.

Autósként nem feltétlenül örülünk, hogy lassabban és nagyobb fogyasztással juthatunk csak át a városon, de ha a BKK által mért adatok szerint a 4-6-os villamosokat 8000-en használják, míg az autókban csak 3000 ember utazik óránként egy irányban, akkor persze legyen így. Mégiscsak a tömegközlekedők vannak többen. De ez a környéken lakóknak nem biztos hogy jó, hiszen a gyakrabban és hosszabb időkre megállított autótömeg logikusan sokkal nagyobb hangszennyezéssel és károsanyag-kibocsátással rontja a város levegőjét, mintha kevés megállással, a lehető leggyorsabban átjutna a körúton.

A teljes lámpahangolás 44 millió forintba került, ebből 40 millió forintot az unió fizetett. A következő ütemben egyes dél-pesti villamosvonalak környezetében végzik majd el a lámpaprogramok teljes felülvizsgálatát és villamosbaráttá alakítását.