A Monte-Carlo-rali pénteki programja

SS11 St Jean en Royans – Font d’Urle 23.28km
SS12 Cimetire de Vassieux – Col de Gaudissart 24.13km
Szerviz G Valence (30 perc)
SS13 Montauban sur Ouvze – Eygalayes 29.89km

Rövid nap volt a pénteki a rali-világbajnokság nyitóversenyén, a Monte-Carlo-ralin. Mindössze három szakasz és csupán 77 gyorsasági kilométer szerepelt a programban, amelynek végén a mezőny már Valence-be tért vissza, hanem elautózott Monte-Carlóba, ahol szombaton és vasárnap zajlik a futam. Ehhez azonban túl kellett élni a pénteket, amelyen ismét előtérbe kerültek a jégkémek és a gumistratégia.

Amiben, úgy tűnik, a Citroën nem igen tud hibázni, versenyzői, Sebastien Loeb és Mikko Hirvonen uralták a tempót. Persze az első gyorson azért biztosan Sebastien Loeb is elgondolkodott, hogy tuti-e az, ha csupán vizes pályán szöges gumi van az autóján; csak hatodik időt ért el több mint 16 másodperces hátránnyal. De aztán a második szakaszon kifizetődött, hogy nem vágott slickkel rajtolt, mint többen, mert a néhol havas, jeges körülmények között is száguldhatott.

Loeb nyerte a gumiháborút pénteken 2 A nyolcszoros bajnok könnyedén két perc fölé növelte előnyét az összetett versenyben második Dani Sordóval szemben, aki szögek nélküli gumival próbálta hozni a tempót. A délutáni egyetlen szakaszon Loeb tovább távolodott korábbi csapattárástól és 2 perc 12,4 másodperces előnnyel érkezett a hercegségbe.

“Nagyon nehéz nap volt a mai” – nyilatkozta Sebastien Loeb, aki ugyan jobban ment, mint üldözői, de egyetlen szakaszon sem volt a legjobb. “Nehéz volt kiválasztani a megfelelő abroncsot ma reggel. Miközben a délutáni gyorsasági már egy hagyományos aszfaltos szakasznak felelt meg. Nem kockáztattam és nem is volt gondom. Nagyon el akartam jutni Monte-Carlóba.”

Míg csütörtökön másodpercekre küzdöttek egymástól, ma Dani Sordo (MINI) lerázta Petter Solberget (Ford) a második helyért folytatott csatában. Pedig az első szakaszt követően még a norvég volt előnyben négy keményebb slick gumijával, de a második, jeges szakaszon egyszerűen tapadás nélkül hajtott és több mint egy percet veszített spanyol riválisához képest, nem is beszélve Loebről. Tetézendő a bajt, az utolsó szakasz vége felé túl szűkre vett egy kanyart és eltörte az egyik felnije peremét, s defekttel kellett befejeznie.  
Loeb nyerte a gumiháborút pénteken 3 A Ford új versenyzőjének így már nem is a második helyre kell figyelnie, hanem a harmadikat kell óvnia, hiszen a helyét korábban elfoglaló, immár a Citroënt erősítő Mikko Hirvonen ma remekelt. Az első szakaszon ugyan ő is időt veszített, de a 12-es és 13-as gyorsaságikon nem volt nála gyorsabb a mezőnyben. Már csak 23,8 másodpercre van Solberg mögött. Lehet, hogy kissé lassú volt az ébredése.

Hirvonen tempójával lerázta az Jevgenyij Novikovot is. Az orosz 45,2 másodperccel követi őt az ötödik helyen, két perccel megelőzve a hatodik Francois Delecourt. Novikov a korábbi napokhoz hasonlóan ma sem ment rosszul a két szárazabb szakaszon (11., 13.) az abszolút harmadik helyen jegyezték, havon veszített sok időt. 49 éves korára Delecourra sem lehet panasz, a nyitó szakaszon abszolút második időt repesztett.

Életkép a 11-es szakaszról:

A 2012-es Monte-Carlo-rali állása (13/18 szakasz) 2011.01.20:

1. Sebastien Loeb, Citroën Total WRT – DS3 WRC            3óra 31perc 25.2mp
2. Dani Sordo, MINI WRC Team – John Cooper Works WRC        +02p 12.4mp
3. Petter Solberg, Ford WRT – Fiesta RS WRC                         +03p 19.2mp
4. Mikko Hirvonen, Citroën Total WRT – DS3 WRC                    +03p 43.0mp
5. Evgeny Novikov, M-Sport Ford WRT – Fiesta RS WRC            +04p 28.2mp
6. Francois Delecour, M-Sport Ford WRT – Fiesta RS WRC         +06p 39.1mp
7. Pierre Campana, MINI WRC Team – John Cooper Works WRC   +07p 45.1mp
8. Ott Tanak, M-Sport Ford WRT – Fiesta RS WRC                    +08p 44.8mp
9. P-G. Andersson, Proton Motorsport – Satria Neo S2000           +13p 20.8mp
10. Armindo Araujo, Armindo Araujo WRT – MINI JCW WRC          +14p 40.7mp

Holnap 84,44 gyorsasági kilométer, négy szakasz vár a mezőnyre, majd vasárnap a szuperspeciál.

Loeb szemmel láthatóan gyorsabb a 12-es szakaszon: