A Porsche legújabb tervei szerint elhalasztják az új belépőszintű roadster bevezetését. A vezetők attól tartanak, hogy márka legolcsóbb modellje rontana a mostani imázsukon. Erről a Porsche vezetője, Matthias Müller beszélt egy német magazinnak.

Nincs elég vevő egy VW roadsterre

Nincs elég vevő egy VW roadsterre

Nincs elég vevő egy VW roadsterre


“Valószínűleg meg kell várnunk a vevők egy újabb generációját mielőtt egy kis roadster ötlete működhet a Porschénél” – mondta a Wirtschaftswoche című lapnak.

Egy éve Müller még arról beszélt, hogy az új középmotoros sportkocsit, az 1950-es években létezett Porsche 550-es utódjaként fejlesztik. A bemutatót 2014-re tervezték. A tervek szerint a nyitható tetős kétüléses és az új kis szabadidő-autó, a Cajun segítségével a tavalyi 118 ezerről 2018-ra évi 200 ezer darab fölé nőtt volna a Porsche új autóinak száma. A jövőre bemutatkozó Cajunból évi 50 ezret terveznek.  

Müller ugyanakkor nyilvánvalóvá tette, hogy a tehetősebbek számára lesznek újdonságaik. Továbbra is dolgoznak egy másik sportkocsin, amelyet a 911-es fölé pozicionálnak. A 300-400 ezer euró közötti árával jelentősen drágább lenne, mint a 911 csúcsmodellje, a GT2, amely nagyjából 250 ezerbe kerül, ugyanakkor kellő távolságot tartana a szintén fejlesztés alatt álló – nagyjából 750 ezer euróba kerülő – 918 Spydertől.

A Porsche kis sportkocsija nem egyedüli modell lett volna, Volkswagen és Audi márkajelzéssel is felhasználták volna a technikáját. A VW-variáns fejlesztése már teljesen befejeződött, az autó már gyártás előtti állapotban van, ám azt is elhalasztották. Ott a problémát állítólag az okozza, hogy egyelőre a kereskedelmi részleg “nem talált” elég vevőt, évi 50 ezer darab alatt pedig nem indítják el a gyártását. A 2009-ben bemutatott BlueSport tanulmány nyomán készülő autóra még van esély.

Úgy tudni viszont, hogy az Audi kitart, hogy elkészítse az R8 kistestvérét, és R4 néven egy második középmotoros modellel bővítse kínálatát.