Tavaly sem jött lendületbe az uniós autópiac: 2011-ben már negyedik éve csökkentek az európai gyártók autóeladásai rendre az előző évekhez képest az európai ágazati szövetség, az ACEA kedden nyilvánosságra hozott adatai szerint.

Az értékesítés 1,7 százalékkal, 13,11 millió darabra csökkent, miközben a legnagyobb európai gazdaság, a német, az általános piaci irányzattal szemben 8,8 százalékos emelkedést ért el 2010-hez képest.

Csökkent az autóeladás Európában 2
Az euróövezeti adósságválság és a növekvő munkanélküliség miatt a legtöbb uniós államban csökkent az autópiaci kereslet: a nagy uniós gazdaságok közül Olaszországban 10,9 százalékkal, Nagy-Britanniában 4,4, Franciaországban 2,1 százalékkal. A legnagyobb visszaesés Spanyolországban mutatkozott, 17,7 százalék 2010-hez képest. Ugyanakkor Bulgáriában és a balti államokban bővültek az eladások. Az ACEA adatai szerint Magyarországon 45 097 személyautó kelt el, 3,7 százalékkal több, mint 2010-ben.

Továbbra is a Volkswagen-csoport értékesítette a legtöbb autót tavaly Európában*, összesen 3,167 milliót gépkocsit adtak el, 7,8 százalékkal többet, mint egy éve. A többi nagy autógyártó mind csökkenő eladást jelentett, a PSA 8,8 százalékkal kevesebbet, összesen 1,682 millió autót, a Daciát és Renault-t magába foglaló csoport 1,296 millió kocsit értékesített, ami 8,2 százalékos visszaesés. A GM 1,16 millió (-1,9 %), a Ford 1,07 millió (-2,9 %) autóval szerepel a listán.

A BMW és a Mercedes növekedést ért el csakúgy, mint a Hyundai, a Kia és a Nissan.
Csökkent az autóeladás Európában 3 *Az ACEA felmérése nem teljesen fedi le Európát, hanem az EU 27 országa, plusz az EFTA tagállamok szerepelnek benne.  Aki részletesen kíváncsi az adatokra, az erre a linkre kattintva megnézheti őket (PDF).

Forrás: MTI