Bemutatása óta világszerte több mint 12 millió példányt adtak el a BMW 3-as sorozatának különböző változataiból. A prémium-középkategóriás limuzin (és kupé és kabrió és kombi)  orr-része, az autó arca a bajor márka arculatának fő hirdetője a világban. Így hát a BMW egy komplett sajtóközleményt szentelt a hat generáció arcainak:


Habár több mint 35 év választja el az 1975-ös első generációt és a jelenlegi 3-as sorozatot, orr-részeik egyértelműen képviselik a BMW márkaidentitását és a jelentős korkülönbség ellenére is azonnal felismerhető, hogy a különböző korszakok modelljei egy családhoz tartoznak.

1975 júliusa: Az első 3-as BMW bemutatása egy sikersztori kezdete a bajor gyár történetében. Noha a kétajtós lépcsőshátú erősen hasonlít az 1972-ben bemutatott BMW 5-ös sorozathoz, a piac egy teljesen új, kompakt méretű és sportos karakterű jármű bemutatásának tanúja. Az orr-rész uralkodó formaterve, a BMW vesét formáló hűtőrácsa a márka karakterének szimbólumává is vált, emellett már távolról is egyértelműen felismerhető.
A 3-as BMW-k arcai 3 1975-1983: Az első BMW 3-as sorozatot nagy ablakok, jellegzetes ékalak és természetesen a bajor gyár márkaarculata jellemzi. Az orr-részt a vese-hűtőrács dominálja, ami élénken kiemelkedik a hűtőradiátor borításából, majd enyhén domborodva végigfut a motorháztetőn egészen a szélvédőig. “Időtlen és nélkülözi a felszínes színpadiasságot; a 3-as BMW formaterve a következő évtized divatdiktátora” – áll a bajorok akkori közleményében.
A 3-as BMW-k arcai 4 1982-1993: 1982-ben a BMW 3-as sorozatának új generációja méltó utódként mutatkozik be. Az érzékletesen finomított formaterv és az optimalizált aerodinamika révén az új modell kiállása szignifikánsan erősebbé válik. Az egyenletesen csatlakozó karosszéria-felületek nem csupán meghatározzák a karakteres formát, de a kiváló légáramlást is biztosítják a jármű körül.
A 3-as BMW-k arcai 5 1990-1997: 1990-ben elérkezett az idő, hogy a mértékletesség elvét követve megtervezett 3-as BMW-t egy elegáns utódmodellel váltsák fel. A minden irányban megnövekedett, teljesen újragondolt sportlimuzin egyszerre meglepő és tetszetős a közönség számára. Az új modell minden téren megújul, de a modellcsalád stílusjegyei még mindig felismerhetők maradnak. A tipikus stíluselemei, a vese-hűtőrács és a dupla fényszórók révén az autó továbbra is egy igazi BMW maradt, még akkor is, ha a domináns dizájnelemek és a márka szimbólumai már laposabbak és szélesebbek.
A 3-as BMW-k arcai 6 1998-2005: 1998 májusában bemutatkozik a BMW 3-as sorozatának negyedik generációja: a sportlimuzin mintegy 40 mm-rel szélesebb és elődjéhez képest nyomtávja is 60 mm-rel is megnövekedett. A dupla vese-rács beépült a motorháztetőbe és az üvegburkolat mögé helyezett, duális fényszórókkal együtt ismét erőteljes karaktert kölcsönzött a 3-as BMW arcának.
A 3-as BMW-k arcai 7 2005-2011: Az ötödik generáció 2005-ös bemutatásával a BMW egy karakteres, az elődjénél erőteljesebb és határozottságot sugárzó 3-as sorozatot bocsát a piacra. Az új stílusirányzat és az előremutató formatervezői eszköztár már egy évvel a piaci bevezetés után a legmagasabb fokú elismerésben részesült, ennek eredményeként a 3-as BMW elnyerte a “World Car of the Year” díjat New Yorkban. Noha az autó csupán kis mértékben különbözik elődjétől, mégis észrevehetően kiemelkedik. A dupla vese-rács és a felül ívelt fényszórók egy modern BMW tipikus orr-részét alkotják.
A 3-as BMW-k arcai 8 2011: A BMW 3-as sorozatának hatodik generációja a lépcsőshátú változat alapvető jellegzetességeit – az agilitást, sportosságot és a dinamizmust – testesíti meg, teljesen új formában. Az újraértelmezett klasszikus formai elemek új életre kelnek és felidézik az 1960-as évek modelljeinek emlékét. A nagyméretű, szinte teljesen integrált hűtőrács a beillesztett fényszórókkal és a vesék már az első 3-as sorozat arcát is megkülönböztették 1975-ben. A 2011-es év sportlimuzinján a LED-es fényszórók egészen a vese-rács keretéig érnek és modern formában utalnak a történelmi elődökre. Sőt, az orr-rész aerodinamikájának javulásával kedvezőbbé válik az első kerékjárat légáramlása, így csökken az autó fogyasztása és a légellenállási együttható is csupán 0.26, ami kategóriájában kiemelkedően kedvező eredmény.