Észtország kis ország, de nagyon jól prosperál, idén januárban bevezették az eurót, a GDP pedig a válság dacára tavaly 2,4%-kal nőtt, idén várhatóan 4,4% lesz a növekedés.

Hogy mennyire érzi az idők szelét az észt kormány, jól bizonyítja a talán minden idők első önálló Észtországgal foglalkozó vezess.hu-hír apropója. A kormány ugyanis 507 darab elektromos autót, konkrétan már általunk is tesztelt Mitsubishi i-Mieveket rendelt állami célra:

A hosszú távú ingázás után kipróbáltuk azt is, mire képes egy igazi villanyautó a városban. A Mitsubishi i-Miev rövid távokon, az ideges városi ritmusban is jól vizsgázott
Négy ember belefér
Egyformák és mégis különbözőek
0CO2 emisszió, hirdeti a felirat
11 fotó
Négy ember belefér

Négy ember belefér

Négy ember belefér


„A Mitsubishi Motors Corporation (MMC) bejelentette, hogy leszállította az első ötven darab új generációs, elektromos hajtású i-MiEV modellt abból az 507 darabból, amit Észtország kormánya rendelt meg. Az ötven darabos i-MiEV szállítmánnyal megkezdődött az eddigi legnagyobb i-MiEV megrendelés teljesítése. Az észt fővárosban, Tallinnban október 21-én ünnepélyes keretek közt, Andrus Ansip észt miniszterelnök és Észtország kormányának több tagja jelenlétében adták át az autókat.

Az 507 darab i-MiEV szállításáról szóló megállapodás egy, a Mitsubishi Motors Corporation és Észtország kormánya közt tavaly márciusban megkötött szerződés eredménye, amely 10 millió tonnányi károsanyag-kibocsátási jog megvásárlásáról szólt.

Bármely városi kisautóban is ülhetnénk

Bármely városi kisautóban is ülhetnénk

Bármely városi kisautóban is ülhetnénk


Az MMC azt tervezi, hogy a 2011-es pénzügyi év végéig a teljes megrendelt mennyiséget leszállítja Észtország számára.Az észt kormány a közintézményekben kívánja felhasználni az i-MiEV modelleket (a szociális ellátás területén). Mindez része a kormány azon tervének, hogy minél szélesebb körben népszerűsítse az elektromos hajtású járműveket, ezzel is mérsékelve az ország CO? kibocsátását. Az észt kormány már többféle támogatást is bevezetett az EV-vásárlásokra, és fejleszteni kívánja a feltöltő infrastruktúrát is.”

Ennyi a hír. Izgalmas, különösen annak tudatában, hogy Magyarországon egyelőre milyen állami érdeklődés tapasztalható az elektromos mobilitás forradalmával kapcsolatban. Ilyen.