2012 elején, a Genfi Autószalonon leplezi le a Ferrari az 599 GTB Fiorano utódját. Az új kétüléses sportkocsi erősebbnek és könnyebbnek ígérkezik, mint a jelenlegi, amivel a márka valaha épült egyik leggyorsabb modellje lesz. A felépítésén nem változtatnak, orrába V12-es motor kerül, míg a sebességváltó a hátsó tengelynél kap helyet, biztosítva a jó súlyelosztást.


Elképzelhető, hogy az autó nem egy 100 százalékban új modell lesz, hanem egy úgynevezett M, azaz modificato, módosított kivitel. A nagy sorozatú modellek faceliftjeitől eltérően itt jelentősebb műszaki és megjelenésbeli újítások várhatóak, de számos részlet megegyezik a korábbival.  A Testarossánál már használta ezt a megoldást a Ferrari, amikor elkészítette az alapmodellből az 512 M-et.

Jelenleg már közúton tesztelik az F152 néven futó prototípusokat Maranello közelében. Az 599 karosszériájában már új motor és hajtás bújik meg.  Az új modellbe az év elején bemutatott Ferrari FF V12-es motor kerül. A 6,3 literes motor erősebb, mint a négyszemélyes modellben, nagyjából 700 lóerős teljesítmény várható. Ezzel 40 lóerőt ígér az FF-re, de 80-at az 599-re, sőt az 570 lóerős 599 GTO-nál is erősebb. A Ferrari kínálatának legerősebb modellje lesz.

Tavasszal jön az új Ferrari GT 3


Igazán embert próbálóvá teszi a kocsi vezetését, hogy az FF-fel ellentétben nem négykerék-hajtású, csupán a hátsó kerekekre küldi a nyomatékot a motor. A sebességváltó kormányról kapcsolható, hétfokozatú duplakuplungos automata, amely elektronikus vezérlésű differenciálművön keresztül pörgeti a kerekeket.

Várhatóan 3,2 másodperc alatt képes lesz elérni a 100-as tempót az 599 utódja, amivel nagyjából hozza az Enzo szintjét, végsebessége viszont kissé elmaradt a szuperautóétól, 345 km/óra körül lehet.

Nemcsak gyorsabb, de takarékosabb is lesz elődjénél az új 599. Egyfelől azért, mert az alumínium és a karbon széleskörű használatával csökkentik a tömegét, másrészt felvértezik hengerlekapcsoló és fékenergia-visszatápláló rendszerrel is. 2015 környékén várható, hogy az autóhoz kiegészítő villanymotor is elérhető lesz, a hibrid hajtással még erősebb és takarékosabb lesz a kocsi.

Az új szupersportkocsi értékesítése 2012 második felében kezdődik majd, a korábbinál 4-5 millióval drágábban, nagyjából 75 millió forintnak megfelelő összegért lehet majd hozzájutni.