Münchenben a BMW leleplezte legújabb versenyautóját. Az egyelőre tanulmányként jegyzett gép 2012-től a DTM sorozatban indul, ahová húsz év kihagyás után tér vissza gyári színekben a bajor márka. 1987-1992 között a BMW M3-asok nem kevesebb, mint 40 győzelmet és 150 dobogós helyezést értek el a sorozatban. Hét konstruktőri bajnoki címet szerzett a márka és ez alatt az idő alatt három egyéni bajnoki címet is szereztek autóival.


Ahogy régen, úgy a következő időszakban is a legsportosabb Hármas modell, az M3 adja az elméleti alapot az egy éve fejlesztett DTM versenyautóhoz. Bár a BMW hangsúlyozza, hogy számos elem az utcai modellből kerül át, a kisebb költségek érdekében, nincs túl sok azonosság. A DTM-gép igazi versenytechnika. Alapját karbon cella adja, amihez a bukócsőként is szolgáló acél csőváz csatlakozik. A karosszéria formája hasonlít az M3 Coupéra, de számtalan spoiler biztosít komoly leszorítóerőt. Látszatra nagyon rendben van a járgány.

A versenyautó 4775 mm hosszú, 1950 széles, ugyanakkor csak 1200 mm magas. Motorja 4,0 literes V8-as, amelynek teljesítménye az előírt szívószűkítővel 480 lóerő. Körülbelül három másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 300 km/óra. Sebességváltója hatfokozatú szekvenciális, amely a hátsó kerekekre küldi a nyomatékot.

Összesen hat autót indít a BMW jövőre a DTM-ben. BMW Team Schnitzer, BMW Team RMG és BMW Team RBM néven. A bemutatón két pilótájukat is megnevezték. az egyik Andy Priaulx, a másik Augusto Farfus. Mindketten sok szálon kötődnek a márkához, WTCC-ben, GT-sorozatban és Le Mans-ban is vezettek a BMW-nek. Priaulx a sikeresebb, ő többek között háromszoros bajnok a Túraautó-világbajnokságon.

Egy pletyka szerint a fennmaradó négy autó egyikében Sebastien Loeb is helyet kap. A hétszeres rali-világbajnok kedveli a pályaversenyzést is, indult Le Mansban és kacérkodott a Forma-1-gyel. Bár a raliba visszatérő Volkswagen csábítja, nem marad a sportban.  A BMW viszont elég vonzó számára, hogy váltson, nem bukhat hatalmasat, hiszen 2012-től új szabályok lépnek életbe, kevesebb hátrányt kell ledolgoznia.

Bár a Mercedes-Benz 2012-es versenyautóját nem ismerjük, várhatóan a kupék harca lesz jövőre a DTM. Az Audi is a minap közölt vázlatot jövő évi autójáról, ami már nem az A4, hanem az A5 modellre épül. A Merci várhatóan a C Coupéval nevez.