Bár már tavaly ősszel számos fotó és részlet megjelent a Shelby Supercars második modelljéről, ám hivatalosan még mindig nem árulták el róla mindent. Lerántották a leplet a karosszériáról, illetve a cégalapító elárulta a nevét is.  

Vezetni nem gyerekjáték, hiszen a Veyronnal szemben nem összkerékhajtású

Vezetni nem gyerekjáték, hiszen a Veyronnal szemben nem összkerékhajtású

Vezetni nem gyerekjáték, hiszen a Veyronnal szemben nem összkerékhajtású


A Tuatara nevet egy új-zélandi hüllőtől, az ún. élő kövület hidasgyíktól vették át, amely a sajtóközlemény állítása szerint közvetlen leszármazottja a dinoszauruszoknak, ami erős csúsztatás. Az ősi maori nyelven a hüllő neve a formájára utal, “csúcs a hátán”, ami illik az autóra is, hiszen a modell egyik ismertetőjegye az egyedi hátsó szárny.

Egyelőre azonban a modell legfontosabb adatát, a végsebességét homály fedi. Sokáig a Bugatti Veyron volt a világ leggyorsabb utcai autója, de 2007-ben az SCC Ultimate Aero 407-ről 410 km/órára javította a rekordot. Tavaly nyáron a Bugatti bemutatta a Veyron Supersportot, amely 431 km/órával száguldott a tesztpályán, míg utcára 415 km/órára korlátozták. Így is, úgy is a leggyorsabb autó. Az SSC már akkor megígérte, jön az új autójuk, ami gyorsabb lesz.

440 km/órás tempóról hallani, ami nem is lehetetlen. Motorja 7,0  literes, dupla turbós V8-as, brutális, 1350 lóerős teljesítménnyel. Ám nemcsak ez a 150 lóerős fölény teheti gyorsabbá a Veyronnál, hanem az a tény is, hogy több száz kilóval könnyebb annál.

A Jason Castriota által tervezett Tuatara 1179 kilogramm, vagyis a teljesítmény tömeghez mért aránya majd duplája a Veyronénak. Ehhez nemcsak a váz és karosszéria készül karbonból, de a keréktárcsák is.

Ehhez képest az SSC autója olcsó, 970 000 dollár az alapára, ami 186 millió forint, ami rengeteg, de így is feleannyi, mint a Bugatto Veyron Supresport ára.