Hatótávolság-növelőt fejleszt jövőbeni villanyautóihoz a Volvo, hogy azok akár 1000 kilométert is megtehessenek. A kiegészítő benzinmotorral felszerelt villanyautókból hamarosan prototípusok is készülnek, hogy a valóságban teszteljék azokat.


Háromféle rendszerben gondolkodik a Volvo, ezek közül kettőt a C30 Electricbe építve próbálnak majd ki, a harmadik pedig V60-asba kerül, ez hibrid utóbbi modell. 40-45 literes üzemanyagtank jár a kocsikhoz, amelyekbe benzin mellett bioetanol is kerülhet.

Az első esetben háromhengeres, 60 lóerős belsőégésű motort építenek be a csomagtartó alá, szerepe, hogy egy generátorhoz kapcsolódva áramot termeljen és megnövelje a jármű hatótávolságát akár 1000 kilométerre is. Az autót a 111 lóerős villanymotor mozgatja, amely ha csak az akkumulátorokban tárolt energiát használja, 110 kilométerre juthat.

1000 km-s villanyautók a Volvótól 3


A második esetben is ugyanott találjuk a motort, de az már turbófeltöltős és sebességváltó is tartozik hozzá. Ekkor ugyanis párhuzamos a rendszer, a 190 lóerős belsőégésű motor is beszállhat a jármű mozgatásába. Ergo 300 lóerő gyorsítja az autót, amely így kevesebb, mint hat másodperc alatt sprintel százra. Ha azonban hatótávnövelőként használják a kiegészítő motort, ez a járgány is elmegy 1000 kilométert. Akkumulátorai önállóan viszont csak 75 kilométert engedélyeznek.  

A harmadik esetben az autó orrába kerül a belsőégésű és a villanymotor is, és a csomagtartó alatt van az akkumulátor. A villanymotor 111, a benzines 190 lóerős, utóbbihoz automata sebességváltó és generátor kapcsolódik.

50 km/óráig mindenképpen villanyautóként üzemel a kocsi, a benzinmotor csak magasabb sebesség esetén indul be. Nemcsak az autó mozgatásából veszi ki a részét, de a generátoron keresztül tölti az akksit is, amely egyébként csak 50 km-nyi energiát tárol. Ez a megoldás is 1000 kilométer feletti hatótávolságot biztosít.

Egyelőre nem tudni, hogy végül egyik, másik, harmadik vagy akár mindhárom megoldás átkerül-e sorozatgyártásba, de az esély megvan rá.