A Budapesti Közlekedési Központ június 22-én terjeszti a jövőre vonatkozó terveit Fővárosi Közgyűlés elé.  Az ehhez kapcsolódó közlemény szerint a BKK hét különböző fejlesztési céljáról dönthetnek a képviselők. A megvalósításához a Fővárosi Önkormányzat 2011. évi költségvetéséből összességében 443,602 millió forint forrást, a 2012. évi költségvetés tervezésre előirányozva további 93,75 millió forintot tesz ki.


A BKK tervei között továbbra is szerepel a BKV elavult tarifarendszerének leváltása és az elektronikus jegyrendszer előkészítése. A kidolgozandó tanulmány célja egy olyan elektronikus jegyrendszer meghatározása, amely növeli a közösségi közlekedés vonzerejét, az utasok számára elérhető, megérthető és könnyen használható, de hozzájárul a közösségi közlekedés fenntartható finanszírozásához, színvonalának javításához.

A koncepció az elektronikus jegyrendszer megvalósítását, a metró zárttá tételét, az ellenőrzési és jegyértékesítési csatornák teljes megújítását egyaránt magában foglalja majd. A koncepció 2011 végére készül el.


A BKK dolgozik a dugódíj, vagy hivatalosan a személyforgalmi behajtási díj előkészítésén is. Ehhez megvalósíthatósági tanulmány készítését kezdi meg a BKK, hiszen a behajtási díj bevezetését a 4-es metró finanszírozásáról szóló európai uniós finanszírozási szerződések előírják.

Az úthasználati díj céljai a torlódások csökkentése, a levegőszennyezés visszaszorítása és a környezetbarát közlekedésfejlesztési projektek finanszírozásához bevételek generálása lehet, de hozzájárul a közösségi közlekedés fejlesztésének és fenntartásának finanszírozhatóságához is.

Nemcsak ez nehezítheti majd a jövőben az autósok dolgát, de dolgoznak a tömegközlekedés előnyben részesítésén is.  A fővárosi költségvetésben évek óta szerepelt négy területen rövidebb szakaszokon a tömegközlekedés előnyben részesítése, amelyek kiviteli tervezése 2008-ban valósult meg, és a jelenlegi forgalmi állapotoknak megfelelő aktualizálásuk elkerülhetetlen.


A feladatokat most a BKK kapja meg, de a tervek felülvizsgálata (tekintettel a Budaörsi úti projekt tapasztalataira is) elkerülhetetlen. A projektek között az I.-XII. Krisztina krt. – Vérmező út közös tömegközlekedési sáv kialakítása az egyik, amelynek eredeti tervei szerint a Déli pályaudvar és a Széll Kálmán tér között az autóbuszokat felvezetné a villamosvágányra, illetve a Vérmező úton rövid buszsávot alakítanának ki.

Az Andrássy út körzetében a 105-ös autóbuszok menetidejének csökkentése érdekében forgalomtechnikai kis korrekció tervezett az Oktogon, illetve a Bajcsy Zsilinszky úti csomópontokban, az útvonal jelzőlámpás hangolásának módosításával, illetve a megállóhelyek használhatóságának javítása érdekében a forgalomtechnikai jelek megerősítésével. További beavatkozások a Dózsa György úton és a dél-pesti Jahn Ferenc kórház térségében tervezett.

A fentiek mellett a BKK dolgozik a Széll Kálmán tér (volt Moszkva tér) megújításán, ehhez köthetően a tömegközlekedési kapcsolatok fejlesztésén, a budai fonódó villamoshálózat megteremtésén is. Ugyanakkor fejlesztés előtt áll a Nyugati tér és az aluljáró fejlesztése is.