Ezúttal sem kell megvárnunk a hivatalos bejelentést, kiszivárogtak az új BMW M5 fotói és első adatai. A képeket látva megállapítható, hogy a sorozatgyártású autó pontosan olyan, mint a tavasszal  bemutatott tanulmány.


Ezek szerint a hagyományos Ötös sorozathoz képest a sportosabb lökhárítók, a 20 colos keréktárcsák különböztetik meg az M5-öst. Elöl a motor és a hűtők levegőigényének megfelelően az átlagosnál nagyobb nyílások jellemzik az ütközőt, míg hátul egy méretes diffúzor növeli a leszorítóerőt. A felnikre elöl 265/35 ZR 20 hátul 295/30 ZR 20-as abroncsok kerülnek.

Ezen felül a látványhoz hozzátartozik az oldalanként két-két kipufogó, a csomagtartó apró élspoilere és az első sárvédők díszítése is. Belül sportkormány, sportülések és sok-sok alumínium várja az utasokat  

Ahogy azt már korábban elárulta a BMW, a korábbi M5-ös V10-es motorját nyugdíjazták, helyét 4,4 literes V8-as motor veszi át. A duplaturbós motor hasonló ahhoz, mint amit az X5 M és X6 M modellekben is használnak, de most már tudjuk, annál egy picit erősebb.


Míg az előző M5 507 lóerős volt, addig az új változat motorteljesítménye 560 LE, miközben a maximális nyomatéka 680 Nm (korábban 520 Nm). A motorhoz hétfokozatú duplakuplungos automata váltó kapcsolódik, amely aktív M-differenciálművön keresztül juttatja a nyomatékot a hátsó kerekekhez. A korábbi kémfotók tanulsága szerint a BMW manuális sebességváltóval is tesztelte az autót, illetve a pletykák szerint négykerék-hajtás is rendelhető lesz.

Azt már megint a most kiszivárgott adatokból tudjuk, hogy az új M5 4,4 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás sebességet, azaz 0,3 másodperccel gyorsabban, mint elődje. A 0-200 km/órás gyorsulást 13 másodperc alatt tudja le. Az M5 végsebessége ezúttal is 250 km/óra, elektronikus korlátozás mellett. Rendelhető azonban hozzá az úgynevezett M Driver’s Package, amellyel 305 km/órára nő a kocsi csúcssebessége.

Természetesen nemcsak a motorról szól egy M-modell, de a futómű, a kormányzás, a fékek és a menetstabilizáló is sportosabb az átlagnál. Ezúttal is állítható lesz a kormányzás, a sebességváltó, a futómű hangolása, annak megfelelően, hogy a vezető éppen csak autókázik vagy a maximumot akarja kihozni a kocsiból.

Az új BMW M5 június 23-án az M Fesztiválon áll a nagyközönség elé, a forgalmazása novemberben kezdődik meg.