2013-ban a Volkswagen tagja lesz a rali-világbajnokság mezőnyének. A német konszern a múlt havi bejelentéskor elárulta, céljuk, hogy megtalálják a korábbi német rali-világbajnok Walter Röhrl utódját. Már idén meg is kezdik a keresését.

A német gyár idén három Škoda Fabia S2000-est indít öt kiválasztott versenyen. Finnországban, Németországban, Franciaországban, Spanyolországban és Walesben is rajthoz állnak. A Škoda is a Volkswagen konszern része, az S2000-es modelljük pedig motorját leszámítva műszakilag közel áll a WRC-khez, hiszen hasonló szabály szerint épült.

Az egyik autót a 2011-es Dakar-ralit megnyerő Nasser Al-Attiyah vezeti majd, aki a gyár nyomására korábban próbálkozott már a Fabiával, de lassúnak ítélte az autót a Ford Fiesta S2000-ehez képest, így visszatért a konkurens modellhez. Idén is azzal indult eddig. A második autóban a gyár közlése szerint egy “tapasztalt versenyző” ülhet, míg a harmadikat tehetségkutatásra használják.

A tervek szerint nemcsak német pilóták kapnak lehetőséget, hanem a világ minden részéről válogatnak majd, hiszen az csak előny, ha német a versenyző, de fontosabb, hogy versenyképes legyen.


Nem tudni pontosan, hogy ez a program átfedésben van-e azzal, amelyet az év elején indította a Škoda és a Red Bull. Ők két Fabia S2000-es finanszíroznak egy privát csapatnál, amely szintén a világbajnokságon versenyez idén. Itt az egyik autót a legnagyobb német reménység, ifjabb Hermann Gassner vezeti. A pletykák szerint ő az első számú esélyes a 2013-as szerződésre, de ehhez idén és jövőre is bizonyítania kell.
Jövőre tovább folytatódik a program, akkor hat próbaversenyt tervez a Volkswagen, amelynek munkáját a kétszeres rali-világbajnok Carlos Sainz is segíti, tesztpilótaként is. Természetesen a Volkswagennek is két pilótára lesz szüksége, Európa legnagyobb autógyártója azonban a hírek szerint reméli, hogy az egyiket megveheti. Gigapénzzel csábítják Sebastien Loeböt.