Kategóriája egyik legjobb autója a Renault Mégane RS, nem a teljesítményével hódít elsősorban, hanem a komplett összeállítás hangolása emeli ki. A francia autógyár elkészítette a típus még sportosabb változatát.


A Mégane RS Trophy-ba is 2,0 literes benzines turbómotor kerül, de kissé módosított kivitelben. A turbónyomást 0,2 barral megemelve 2,5 barra növelték, miközben változtattak a légbeömlőn is. Az eredmény 15 lóerő és 20 Nm növekmény. A motor teljesítménye így 265 lóerő, miközben maximális nyomatéka 360 Nm.

A pluszteljesítménynek köszönhetően az autó gyorsabb, mint korábban – minden tekintetben. Hat másodperc alatt eléri a 100 km/órás sebességet, ami 0,1-del jobb, mint eddig, a végsebessége pedig 4 egységet javulva 254 km/óra.

Ahogy a hagyományos RS, úgy a Trophy sem autópályára született, kanyarban él igazán. A Trophyt pedig kifejezetten arra találták ki, hogy a tulajdonos versenypályán is próbára tehesse képességeit. Ehhez megfelelően hangolták a futóművét, szériában jár hozzá az önzáró differenciálmű, illetve új abroncsokkal gazdagodott, amelyek együttesen járulnak hozzá a kivételes útfogáshoz és a jobb kanyarodási képességhez. A Mégane RS Trophyt aszimmetrikus Bridgestone Potenza RE050A gumikkal szerelik.


A Trophy kivitel azonnal felismerhető a fekete tetőről, illetve az egyedi matricákról, emellett újak a piros díszítésű, fekete 19 colos keréktárcsák és hátsó szárny is. A képeken látható Sirius sárga mellett fehér, fekete és szürke színben készülhet a típus.

Belül Recaro sportülések növelik az utastér alapvetősen is sportos érzetét. Az autóhoz jár egy úgynevezett RS Monitor is, amely valós időben megjelenít és naplóz számos paramétert, amelyeket a tulajdonos később kielemezhet. Ezt természetesen versenypályás használathoz találták ki.

A különleges Mégane RS-t június 17-én állítják ki először a Nürburgringen rendezett Renault Sport-napon, majd 20-ától rendelhető a kocsi. Mindössze 500 darab készül belőle.