A Ford egy új középmotoros, sőt, hibridautóként dupla középmotoros sportkocsi bemutatására készül – legalábbis az Auto Express értesülése szerint. Ez lesz – ha lesz – az új GT, mely egyenesen viszi tovább a ’60-as években, illetve a 2005-2006-ban gyártott GT modellek hagyományait.

Rendes, bővérű sportautóként a típus fő ellenfelei a Ferrari, Lamborghini, McLaren szupersportautók; az új GT is könnyűfém vázas, kompozikarosszériás, szuperkönnyű szerkezetű kocsinak készül. A tömegét 1400 kiló körüli értékre állítják be, így két mázsával lesz könnyebb, mint az előző GT. A Ford által közölt két grafika alapján úgy tűnik, az új GT látványában jóval élesebb, szögletesebb, ha tetszik, modernebb lesz az elődöknél, de az összes fő stílusjegy megmarad.

A középmotoros építés is adott, sportkocsiknál ez biztosítja a legtökéletesebb kezelhetőséget. De az első ülések mögött azért lényegesen bonyolultabb technika rejtőzik majd, mint az elődöké volt. A V8-as, kompresszoros benzinmotor erejét gombnyomásre egy villanymotor fejeli meg néhány lóerővel, hasonlőképp, mint a Porsche 918 Spyder hibridnél. A kocsi képes lesz tisztán elektromos üzemű haladásra is.

A 2005-2006-os modell

Az összteljesítmény 600 lóerő körül alakul majd, vagyis 430 lóerő/tonna teljesítmény/tömeg arányával a kocsi három másodperces 0-100 sprintet tudhat. A Ford szóvivői egyelőre szorosan zárva tartják szájukat, amikor a bemutató, netán a piacra dobás idejéről kérdezik őket, de mivel a nyugati világ feje fölül elvonuló válság már nem állt a Ferrari FF, a Pagani Huayra vagy a Lambo Aventador bemutatásának útjába, a premier nem késhet soká.

Olvasta már hibrid-Porsche tesztünket?