A Volkswagen 2018-ra a világ legnagyobb autógyártója kíván lenni, maga mögé utasítva a Toyota és General Motors vállalatokat. Kínai után a második legnagyobb autópiacon, az Egyesült Államokban jelenleg elenyésző piaci részesedéssel rendelkezik a VW. A piacot a három nagy amerikai autógyár, a General Motors, a Ford és a Chrysler, valamint a három nagy japán, a Toyota, a Honda és Nissan uralja. A Volkswagen a Hyundai és a Kia után csak a kilencedik helyen áll.


Ezen a felálláson akar javítani a Volkswagen, amely több mint egymilliárd dolláros beruházással épített autógyárat a Tennessee állambeli Chattanooga városban. A két évig tartó kivitelezés után a gyárat hivatalosan a jövő héten kedden avatják fel, de a gyártósorok már pár hete üzemelnek. Az üzemben az év elején a Detroiti Autószalonon bemutatott amerikai Passat modellt szerelik össze.

A Passat a nettó 20 ezer dolláros (3,7 millió forint) alapárával elsősorban a legnépszerűbb középkategóriás modellt, az azonos árkategóriába tartozó Toyota Camry-t veszi célba. Az előző Passat modell, amit még Németországból importáltak, 6 ezer dollárral (1,1 millió forinttal)került többe.

Az Egyesült Államokban általában is alacsony az árszint az autópiacon és a Volkswagennek ehhez kell igazítania árait. A Mexikóban gyártott Jetta már nettó 16 ezer dollárért (3 millió forint) is kapható, ami a Toyota Corolla árszintjének felel meg.

Alacsony árral hódítana a Volkswagen 3


Az árstratégia kifizetődőnek tűnik, hiszen az idén áprilisban a Volkswagen közel kétszer annyi Jetta modellt adott el az Egyesült Államokban mint tavaly áprilisban.

A 2009-es krízisévben az Egyesült Államokban 213 ezer VW gépkocsit értékesített a Volkswagen, 2010-ben pedig már 257 ezret. Az idei eladási tervek már a 300 ezret célozzák meg. A Volkswagen-konszern prémium kategóriás márkáival, az Audi, Bentley és Lamborghini márkákkal együtt az idén már 400 ezer autót tervez eladni az Egyesült Államokban.

A sikert azonban erősen befolyásolhatja a Consumer Reports fogyasztói magazin tesztje. Az áprilisban megjelent beszámoló szerint az új Jetta csalódás. A kezelés, a fékezés, az üzemanyag-takarékosság és a belső kivitel mind gyenge. Így arra következtetésre jutottak, hogy kevés indok van, hogy bárki is vegyen ilyet.

Ezt nem szabad félvállról venni, korábban egy Lexus esetében a menetstabilizáló problémájára is ez az újság hívta fel a figyelmet, akkor a javításig leállították a típus értékesítését és sok ezer autót hívtak vissza.

Videó a magazin tesztjéről:

Forrás. MTI