Bár kinézetre hozta az ős CR-X hangulatát, de a Honda CR-Z 115 lóerős teljesítménye miatt nem rohanták meg a kereskedőket a sportkocsira vágyók. A Mugen viszont kijavítja a problémát, a korábban bejelentetteknek megfelelően átalakította a hibrid modellt.


Egyelőre egy darab készült az autóból a Nagy-Britanniában székelő Mugen Eurónál, de hamarosan megvásárolható lesz az átalakító csomag, amellyel a már piacon lévő autók is átalakíthatók lesznek. Továbbra is 1,5-ös benzin- és egy elektromos motor alkot egységet az autóban, de a belsőégésű motort ellátták kompresszorral is.

Az átalakítás nyomán 202 lóerő és 245 Nm vár a vezetőre az eredeti 124 lóerő és 174 Nm helyett. Ezzel a prototípus 6,6 másodperc alatt éri el a 60 mérföld/órás (95 km/óra) tempót, ami nagyjából megfelel a Civic Type-R tudásának.

Nemcsak a motoron dolgozott a Mugen, de sikerült a jármű tömegét is csökkenteniük 50 kilóval, miután motorháztetőt és az ajtókat karbonból készült elemekre cserélték és a hagyományosnál könnyebb keréktárcsákra kerülnek az abroncsok.

Természetesen a lökhárítók is sportosabbak, de ennél izgalmasabb, hogy javítottak a fékrendszer hatásfokán és az útfogás javítása érdekében állítható lengéscsillapítók kerültek a CR-Z-be.

A Honda CR-Z Mugen hivatalos bemutatkozása júliusban a Goodwoodi Sebesség Fesztiválon lesz, ami után már nemcsak a fogyasztásukkal villoghatnak a régi CRX tulajok előtt a CR-Z-sek.