Sportváltozattal debütál az új Merci 1
Sportváltozattal debütál az új Merci 2

Sportváltozattal debütál az új Merci

Sportváltozattal debütál az új Merci

Sportváltozattal debütál az új Merci 20
Sportváltozattal debütál az új Merci 21
Sportváltozattal debütál az új Merci 22
Sportváltozattal debütál az új Merci 23
Sportváltozattal debütál az új Merci 24
Sportváltozattal debütál az új Merci 25
Sportváltozattal debütál az új Merci 26
Sportváltozattal debütál az új Merci 27
Sportváltozattal debütál az új Merci 28
Sportváltozattal debütál az új Merci 29
Sportváltozattal debütál az új Merci 30
Sportváltozattal debütál az új Merci 31
Sportváltozattal debütál az új Merci 32
Sportváltozattal debütál az új Merci 33
Sportváltozattal debütál az új Merci 34
Sportváltozattal debütál az új Merci 35
Sportváltozattal debütál az új Merci 36
Fotó megosztása:
Sportváltozattal debütál az új Merci 37


Még január elején szivárogtak ki képek a Mercedes C-osztály új tagjáról, a Coupéról, ám a modellt azóta sem mutatták be hivatalosan. Mostanra a gyár elérkezettnek látta az időt a leleplezéshez. Ellentétben a megszokottól, elsőként nem az egyszerűbb modellt láthatjuk, hanem a sorozat legdurvább darabját, amely máskor fél-egy évvel később szokott érkezni.

Ahogy szedán testvérét, ezt is C63 AMG-nek hívják és a műszaki tartalom is azonos. Motorja 6,2 literes V8-as, maximális teljesítménye 457 lóerő. Kormányról is kapcsolható, hétfokozatú automata váltó kapcsolódik a motorhoz, amely négyféle vezetési programot – manuálist is – kínál, ugyanakkor rajtautomatikát is rejtettek bele.

Ezzel 4,4 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás tempót, végsebessége pedig – elektronikus korlátozással – 250 km/óra. Így nemcsak teljesítményében, de menetdinamikai adatai szerint is jobb első számú ellenfeleinél, a BMW M3 és az Audi RS5 modelleknél.

Ám a Mercedes nem elégedett meg ennyivel. Ehhez a modellhez is rendelhető az AMG teljesítménycsomag, amelyben az SLS AMG dugattyúit, hajtókarjait, főtengelyét vetik be, így a motorteljesítmény 487 lóerőre növelhető, a gyorsulás pedig 4,3 másodpercre javul.

Sportváltozattal debütál az új Merci 38


Nemcsak teljesítményről szól azonban az AMG, hanem feszesebb futómű, közvetlenebb kormányzás és nagy teljesítményű fékrendszer is része a csomagnak. A C63 AMG alapfelszereltségként 18 colos keréktárcsákkal büszkélkedik.

Szemből nézve nincs különbség a kupé és a januárban ráncfelvarráson átesett szedán között. Itt is a LED-es nappali fénnyel szerelt fényszórók uralják a képet. Fehér fényezéssel tűnik igazán ütősnek a modell, ilyenkor ugyanis még hangsúlyosabbak az egyedi spoilerekkel felruházott karosszéria fekete betétjei, amelyekből jutott a tetőre, a visszapillantókra, az első és hátsó lökhárítókra, de a felni is lehet ilyen színű.

Ha csak az utastér első traktusát nézzük, nincs különbség a lépcsőshátú, illetve kombi változathoz képest. Egy az egyben kerültek át az elemek. Az AMG is hozza a Mercedestől megszokott stílust, de a bőrborítású sportülések és sportkormány, valamint a fém-, illetve karbonbetétek sportos hangulatúvá varázsolják az utasteret. Hátul annyi a különbség, hogy két, kagylósított hely fogadja az utasokat, így a kupé csak négyszemélyes.
 
A Mercedes-Benz C63 AMG Coupe piaci bevezetése 2011 júliusában indul, ha valakinek nem elég az alapkivitel sportossága, kérhet karbonelemeket a karosszériához, illetve sport differenciálművet a hajtásba.