A Ford Mondeo 2010 első félévében 419 eladott autóval 10,9 százalékos szegmensrészesedést ért el, és ezzel vezette a magyarországi felső-középkategória értékesítéseit, az autó így a legnépszerűbb választásnak bizonyult a hazai közép- és felsővezetők körében. A második helyre a Volkswagen Passat került 374 autóval, a harmadik az Opel Insignia 324 darabbal.

A Passaté a második hely

A Passaté a második hely

A Passaté a második hely


Az első félévben a magyarországi felső-középkategóriás autók piacának 79,7%-át, azaz gyakorlatilag négyötödét tette ki a flottaértékesítés. 2496 ilyen autóból csak 513 került magánemberekhez. Ennek oka, hogy a hazai és nemzetközi vállalatok magyarországi gyakorlatában elterjedt a cégautó-juttatás a közép-, illetve felsővezetők részére, akik jellemzően felső-középkategóriás autót kapnak használatra.

Azokban az esetekben, ahol a vállalatok nem egyetlen, hanem több márkával szerződnek le, és a felhasználó egy bizonyos költségkeretből a neki szimpatikus felső-középkategóriás járművet választja, a legtöbb felhasználó a Mondeo mellett teszi le a voksát: míg a modell részesedése a teljes szegmenst tekintve 10,9%-os, ez az érték flottaértékesítések esetén 12,9%-ra nő.

Szeretik az Insigniát is

Szeretik az Insigniát is

Szeretik az Insigniát is


A Mondeo így meggyőző előnnyel vezeti a szegmens értékesítéseit, mind a teljes piacot, mind a flottapiacot tekintve, ahol a felhasználók köre miatt kifejezetten nagy hangsúly helyeződik a presztízsszempontokra.

Várhatóan további lendületet ad a Mondeo értékesítésének, hogy a modell szeptembertől felfrissített külső dizájnnal és motorokkal jelenik meg a márkakereskedésekben.

A magyarországi felső-középkategória értékesítései:

1.    FORD MONDEO
2.    VOLKSWAGEN PASSAT
3.    OPEL INSIGNIA
4.    TOYOTA AVENSIS
5.    AUDI A4
6.    MAZDA6
7.    HONDA ACCORD
8.    BMW 3-as
9.    VOLVO S40
10.  RENAULT LAGUNA