A Ford Mondeo 2010 első félévében 419 eladott autóval 10,9 százalékos szegmensrészesedést ért el, és ezzel vezette a magyarországi felső-középkategória értékesítéseit, az autó így a legnépszerűbb választásnak bizonyult a hazai közép- és felsővezetők körében. A második helyre a Volkswagen Passat került 374 autóval, a harmadik az Opel Insignia 324 darabbal.
Az első félévben a magyarországi felső-középkategóriás autók piacának 79,7%-át, azaz gyakorlatilag négyötödét tette ki a flottaértékesítés. 2496 ilyen autóból csak 513 került magánemberekhez. Ennek oka, hogy a hazai és nemzetközi vállalatok magyarországi gyakorlatában elterjedt a cégautó-juttatás a közép-, illetve felsővezetők részére, akik jellemzően felső-középkategóriás autót kapnak használatra.
Azokban az esetekben, ahol a vállalatok nem egyetlen, hanem több márkával szerződnek le, és a felhasználó egy bizonyos költségkeretből a neki szimpatikus felső-középkategóriás járművet választja, a legtöbb felhasználó a Mondeo mellett teszi le a voksát: míg a modell részesedése a teljes szegmenst tekintve 10,9%-os, ez az érték flottaértékesítések esetén 12,9%-ra nő.
A Mondeo így meggyőző előnnyel vezeti a szegmens értékesítéseit, mind a teljes piacot, mind a flottapiacot tekintve, ahol a felhasználók köre miatt kifejezetten nagy hangsúly helyeződik a presztízsszempontokra.
Várhatóan további lendületet ad a Mondeo értékesítésének, hogy a modell szeptembertől felfrissített külső dizájnnal és motorokkal jelenik meg a márkakereskedésekben.
A magyarországi felső-középkategória értékesítései:
1. FORD MONDEO
2. VOLKSWAGEN PASSAT
3. OPEL INSIGNIA
4. TOYOTA AVENSIS
5. AUDI A4
6. MAZDA6
7. HONDA ACCORD
8. BMW 3-as
9. VOLVO S40
10. RENAULT LAGUNA