Lassult a forgalomba helyezett új autók számának csökkenése hazánkban. Az első félévben az előző év azonos időszakához képest 45,9 százalékkal kevesebb, 21 681 új járművet helyeztek forgalomba Magyarországon, míg az első öt hónapban a csökkenés 49, az első negyedévben pedig még 55 százalékos volt – derül ki a Jato Dynamics autóipari piackutató cég adataiból.
2010 júniusában 4290 új autó került forgalomba, ez 28 százalékos csökkenés tavaly júniushoz viszonyítva.

Az európai újautó-eladások is tovább estek, júniusban 6,5 százalékkal kevesebbet helyeztek forgalomba, mint 2009 júniusában. Így az első hat hónap kumulatív számai már csak 1,1 százalékkal haladják meg a tavalyi év január és június között regisztrált újautó-eladásokat.

A Jato szerint legfőképp a német és az olasz újautó-piacok elhúzódó gyengélkedése látszik meg az eredményeken, de a közép-kelet-európai országok gazdasági nehézségei is negatívan hatnak a számokra.

A Renault volt az idei év első hat hónapjának legnagyobb nyertese. A Ford és a Volkswagen viszont kevesebb új autót értékesített az idei évben, mint tavaly az első 6 hónapban, ez nagyrészt a német piac drasztikus visszaesésével magyarázható a Jato szerint.

Tavaly ilyenkor a Renault még a top10-es lista ötödik helyét foglalta el az első 6 hónapra számolt eladásai alapján, idén viszont a Cliónak és a Megane-nak köszönhetően már a második a Volkswagen mögött. A tavalyinál 22,3 százalékkal több, 637 ezer kocsit értékesített a márka, a harmadik helyre szorítva a Fordot.

Európa kedvenc modellje továbbra is a Volkswagen Golf, amelyből az első félévben a tavalyinál 4,7 százalékkal kevesebb, 274 ezer darab kelt el. A második helyen az Opel Corsa áll 177 ezer, a harmadikon a Volkswagen Polo 191 ezer eladott autóval.

Európa vezető autómárkái: Darab
1.    Volkswagen 834 377
2.    Renault 637 683
3.    Ford 635 664
4.    Peugeot 558 382
5.    Opel 532 610
6.    Fiat 487 430
7.    Citroën  466 976
8.    Audi 330 601
9.    BMW 311 518
10.  Mercedes 299 078


2010 első féléves autóeladásai alapján