Hét évvel eredeti bemutatása után a BMW leleplezte a X3 második generációját, az X5, X6 és X1 mellett a negyedik szabadidő-autót. Ahogy azt a BMW korábban már elárulta, az új modell nem tér el drasztikusan elődjétől, hiszen azt szerették volna, hogy a vevők azonnal azonosítani tudják, ez egy X3.

Megérkezett az új BMW X3 1
Megérkezett az új BMW X3 2

Megérkezett az új BMW X3

Megérkezett az új BMW X3

Megérkezett az új BMW X3 31
Megérkezett az új BMW X3 32
Megérkezett az új BMW X3 33
Megérkezett az új BMW X3 34
Megérkezett az új BMW X3 35
Megérkezett az új BMW X3 36
Megérkezett az új BMW X3 37
Megérkezett az új BMW X3 38
Megérkezett az új BMW X3 39
Megérkezett az új BMW X3 40
Megérkezett az új BMW X3 41
Megérkezett az új BMW X3 42
Megérkezett az új BMW X3 43
Megérkezett az új BMW X3 44
Megérkezett az új BMW X3 45
Megérkezett az új BMW X3 46
Megérkezett az új BMW X3 47
Megérkezett az új BMW X3 48
Megérkezett az új BMW X3 49
Megérkezett az új BMW X3 50
Megérkezett az új BMW X3 51
Megérkezett az új BMW X3 52
Megérkezett az új BMW X3 53
Megérkezett az új BMW X3 54
Megérkezett az új BMW X3 55
Megérkezett az új BMW X3 56
Megérkezett az új BMW X3 57
Megérkezett az új BMW X3 58
Fotó megosztása:
Megérkezett az új BMW X3 59


Persze ettől még részleteiben teljesen más jegyeket mutat az autó. A konvex és konkáv felületeket áramló vonalak alakítják ki a karosszérián. Bár a sziluettje hasonlít az X1-hez, de összekeverni csak kevesen fogják. A lámpák, a hűtőmaszk sokkal visszafogottabb az X3-ason. A terepjárós jelleget fényezetlen sárvédőívek és lökhárítóbetétek erősítik. Összességében sikerült összhangot találni az elegancia és az agilitás között.

Elődjéhez képest közel 8 centimétert bővült hosszúságban, most 4648 mm, ami nagyjából 20 centivel több, mint az X1 hasonló mérete. A tengelytávolság 1,5 centit bővülve 2,81 méterre nőtt. Magassága 14 millimétert csökkent. Az új X3 üresen 1715 kilót nyom. A csomagtartó jelentősen bővült, 480 helyett már 550 literes alaphelyzetben, az ülések 40:20:40 arányú ledöntésével pedig 1600 literre bővülhet.

Megérkezett az új BMW X3 60


Az utastér nem tartogat igazi meglepetést. A BMW-től megszokott formák köszönnek vissza. A műszerfal vízszintes vonalai az utastér szélességét igyekeznek hangsúlyozni, a középkonzol pedig kissé a vezető felé fordul, hogy a márka vezetőorientált beállítottságát jelezze. A műszerfalat egy 8,8 colos képernyő uralja, míg a műszeregység a megszokott módon két nagyobb és két kisebb körön alapul.  

Kétféle motorral kezdődik az X3 gyártása. Az egyik 2,0 literes dízel 184 lóerővel, illetve 380 Nm nyomatékkal. Ezzel a motorral a kocsi 8,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége pedig 210 km/óra. A xDrive20d modell átlagfogyasztása 5,6 liter.

Ennél komolyabb étvággyal bír az X3 benzines változata. Az X3 xDrive35i-be ugyanis 3,0 literes, benzines turbómotor kerül. A 306 lóerős blokkal 5,7 másodperc alatt sprintel százig a BMW, csúcssebessége 245 km/óra. Átlagfogyasztása 8,8 liter.

Megérkezett az új BMW X3 61


A dízel hatfokozatú manuális sebességváltóval készül, de felárért megkapja a benzineshez szériában járó új, nyolcsebességes automatát. Ennek érdekessége, hogy egy automata váltó is társítható Stop&Start motorleállító rendszerrel. Szériában jár ugyanakkor minden modellhez a fékenergia-visszatápláló rendszer is.

Természetesen az X3-ba négykerék-hajtás kerül, elektronikus vezérlés osztja a nyomatékot az első és hátsó tengely között. Ehhez olyan elektronikus segédlet tartozik, amely kanyarban fékezi a hátsó kerekeket, hogy még semlegesebben forduljon a jármű.

Első X-modellként elérhető az autóhoz dinamikus lengéscsillapítás-vezérlés is, amely az útviszonyokhoz igazítja a felfüggesztés reakcióit, de rendelkezik három alapvető beállítással. Újdonság az X3-asban a változó áttételű sport kormányzás, a pluszpénzért szállított technika jelentősen csökkenti a szükséges kormánymozdulatokat.  

Természetesen sokféle extrával felruházható az X3, így panoráma üvegtető, professzionális audio- és navigációs rendszer, elektromos csomagtérajtó-működtetés, head-up display, távolságtartó tempomat, tolatókamera is van.

Az új X3 gyártása Európából az Egyesült Államokba kerül át, Spartanburgban az X5 és X6 modellekkel egy helyen készül majd. Az autó piaci bevezetése novemberben indul Európában. Ellenfelei az Audi Q5 és a Mercedes-Benz GLK.

Mozgásban a BMW X3:

a videó a hirdetés után indul
Megérkezett az új BMW X3 62