Korábban a Renault kínálatában többféle nagyautó is szerepelt. A Safrane, illetve a VelSatis eltűnése után, aki a Lagunánál nagyobb autóra vágyott, az az Espace-t választhatta. A jövőben azonban ismét lesz méretes limuzin a francia autógyárnál, elkészült a Latitude.

Az új autó alapját a Renault dél-koreai leányvállalata, a Samsung Motors SM5 modellje adja. Lényegében ugyanarról az autóról van szó, minimális külső eltérésekkel. Az elegáns autó 4,89 méter hosszú, 1,83 m széles, míg a magassága egy centi híján másfél méter. Ezzel a Latitude 20 centivel hosszabb a Lagunánál, de hét centit ráígér az igencsak nyúlánk Mondeóra is.

LED-es lámpák hátul

LED-es lámpák hátul

LED-es lámpák hátul


Műszaki adatokról egyelőre semmit nem árultak el, így csak saját tapasztalatainkra hagyatkozva jósolunk. Az alapmodellbe 2,0 literes turbómotor kerülhet 205 lóerővel, amely mellett a másik benzines 3,5 V6-os lehet 240 lóerővel. Előbbibe hatfokozatú manuális váltó kerül, a másik hasonló, de automata váltóval párosítva. Természetesen dízel is készül, 2,0 literes hengerűrtartalommal, 180 lóerővel, illetve 3,0 literes 235 lóerővel. Itt is alapfelszereltség az automata az erősebbnél.

Ahogy a Laguna kupé esetében, itt is egyértelműen a tehetősebb ügyfelek megszerzése a cél, ennek megfelelően – a részletek kifejtése nélkül – megbízható működést, minőségi kidolgozottságot, nagyfokú kényelmet és innovációt ígér a Renault. Annyit azért lehet tudni, hogy háromzónás légkondicionáló, masszírozós vezetőülés és Bose hangrendszer is kerül a kocsiba.

Renault elemek az SM5-ben

Renault elemek az SM5-ben

Renault-elemek az SM5-ben


Bár belső képet egyelőre nem közöltek az autóról, tekintve, hogy az SM5 utasterében a Renault elemeit használják, igen valószínű, hogy a Latitude is úgy fog kinézni.

Először a Moszkvai Autókiállításon mutatkozik be a Latitude, ami után ősszel az ázsiai, afrikai, mexikói piacokon megkezdik az értékesítést. Európában elsőként a Párizsi Autószalonon leplezik le októberben. Részleteket majd akkor árulnak el róla. A modell első számú ellenfele a Passat CC lehet, de ha igazán kiemelkedő autó lesz, az Audi A4 és BMW Hármas sorozattól is csábíthat el ügyfeleket.