A BMW abszolút győzelmet szerzett a május 14-15. között megrendezett Nürburgringi 24 órás versenyen. El is kezdődtek a találgatások, hogy a BMW egy limitált sorozatú M3-assal ünnepelné a sikert.

Ám nemcsak a gyár húzna hasznot a sportsikerből, de az egyik legnemesebb BMW tuningoló is. A G-Power nagyon gyorsan reagált, máris itt van két új modelljük a győzelem emlékére. (Persze biztosan előbb elkészültek, csak pont jókor jött a gyár sikere.)


A G-Power M3 GT2 S azoknak készült, akik BMW-ből keresnek olyasmit, mint a Porsche 911 GT3 RS, tehát egy versenyautót utcára. A G-Power M3 Tornado CS pedig a civil változata ugyanennek az autónak. Mindkettő modell kaphat rendszámot, tehát használható utcán, annak ellenére, hogy a G-Power Clubsport modellként, tehát versenypályára alkalmas járműként kínálja.

Mindkét autó alapját ugyanaz a 10 800 eurós (3 millió forint) motorátalakítás adja. Ebben az eredetileg szívó V8-as motort kompresszorral látják el, ugyanakkor új töltőlevegő-hűtővel, szívórendszerrel és kipufogóval szerelik.  

Nem is akármilyen a végeredmény, hiszen az eredeti 420 lóerős teljesítmény 43 százalékkal nő, vagyis 600 lóerőt tud a 4,0 literes blokk. A maximális nyomaték mindkét esetben 580 Nm-re növekedett. Amiben nagy különbség van, az a két modell súlya.


A versenyautónak kinéző, tehát hatalmas szárnnyal, szélesített sárvédőkkel, diffúzorral szerelt GT2 S-en a hagyományos fém karosszériaelemek közül jó pár szénszálas műanyagból készül. Így aztán a GT2 S 150 kilóval könnyebb (1350 kg), mint a Tornado CS.

Mindez meg is látszik a menetdinamikán: a GT2 S 4,1 másodperc alatt gyorsul 100-ra, 0,2 másodperccel hamarabb, mint a Tornado. Persze mindkettő bőven jobb a gyári M3-as 4,8 másodperces idejénél. Az autók végsebessége 320 km/óra hatfokozatú manuális váltóval, míg 330 km/óra hétfokozatú duplakuplungos automatával.

Arról egyelőre nincs hír, hogy mennyibe kerül a Tornado CS, a GT2 S alapára viszont ismert, 139 495 euró (39 millió forint). Ebben az árban az utastér teljes átalakítása is benne van.