Egy hónappal a kémfotók után itt a hivatalos bejelentés a Peugeot új sportos ferdehátújáról, a 308 GTi-ről. Egy sportmodellről, amelyet mindennapi használatra ajánl a francia autógyár. A 308 legerősebb változatában az RCZ-ben nemrég bemutatott, új fejlesztésű turbómotor lesz.  

Gyors kanyarokban hasznos a sportülés

Gyors kanyarokban hasznos a sportülés

Gyors kanyarokban hasznos a sportülés


Az ikercsatornás turbóval és közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel  ellátott, 1,6-os blokk teljesítménye 200 lóerő, maximális nyomatéka 275 Nm. Az autót különösen jól vezethetővé teszi, hogy a teljes nyomaték állandó 1700 és 4500-as fordulatszámok között. 

Hatfokozatú, manuális váltóval a 308 GTi 8,3 másodperc alatt gyorsul százra, míg robotizált váltóval ez az érték 7,7 másodpercre javul. Ha a gyorsulás nem is kiemelkedő (SEAT Leon FR: 7,1 s), végsebességben rendben van a 308 GTi, a német autópályákon akár a 237 km/órát is elérheti. A kis hengerűrtartalom előnye a benzinkúton realizálható, ugyanis szabvány szerint vegyes használat mellett 6,9 liter benzinnel megelégszik az autó. 

Szárny és diffúzor díszíti

Szárny és diffúzor díszíti

Szárny és diffúzor díszíti


Természetesen nemcsak motorból áll a 308 GTi, a teljesítményhez előzően feszesebb hangolású futómű, nagyméretű féktárcsák és új kerekek is járnak az autóhoz. A 18 colos keréktárcsákra 225/40-es abroncsok kerülnek. A karosszéria 10 milliméterrel alacsonyabban ül, mint a többi 308 esetében. 

Külsőleg a 308 CC-ről ismerős sportos lökhárítókról, a hátsó szélvédő feletti szárnyról és a dupla krómozott kipufogóról azonosítható a GTi. Ha ez nem lenne elég, akkor a hátul és oldalt elhelyezett GTi feliratok is segíthetnek.

Az utasteret alumínium kiegészítőkkel díszítik, amelyekből a váltókarra, a pedálokhoz és a bőrborítású kormányra is jutott, a műszerfalat fekete zongoralakkszerű betét ékesíti. Persze a sportülések és a fehér számlapos műszerek is jelzik, ez nem a 90 lovas 1,6 dízel.