A kategória éléről kényszerült feladni a Nürburgringi 24 órás versenyt a BMW Team Hungary. A sikeres rajt és a kategória vezetése után, szombat este 7 óra körül a csapat vezetése úgy döntött, nem folytatják a versenyzést.

A 177-es rajtszámú magyar egység a rajt után többször is kiállt, hogy a melegedő hűtővíz okát orvosolják. Az éppen Wéber Gábor vezette versenyautó hűtőrendszere azonban meghibásodott: a hengerfejtömítés hibája miatt a levegőssé vált rendszerben már nem tudott keringeni a víz, ami a motor szétrobbanását okozhatta volna. Ezért a csapatvezetés a verseny feladása mellett döntött. 

A tavalyi sikeres teljesítés és az elmúlt két verseny eredményei alapján az idei cél a kategória megnyerése volt, ezt pedig egyértelműen ellehetetlenítette volna egy több óráig tartó esetleges motorcsere.


“A verseny jól indult, az időmérő is nagyon jól sikerült, sőt a verseny elején is az élen haladtunk, és ez is volt a cél. Sajnos a műszaki hiba meghiúsította, hogy végig tartsuk ezt a pozíciót. A legjobb felkészítés mellett is történhetnek ilyen hibák, ugyanakkor megmutattuk, hogy versenyképesek vagyunk, és reméljük, legközelebb több szerencsénk is lesz” – mondta Walter Csaba, a 120d egyik pilótája. 

A műszaki hiba elemzése az autót építő Schubert Motorsportnál a verseny után azonnal megkezdődik, a pilóták pedig folytatják a Semmelweis Egyetem munkatársaival a fizikai felkészülést, hogy az októberi, hungaroringi 12 órás versenyen újra győzelemért hajthassanak.

A versenyt a BMW Motorsport gyári M3 GT2-es autója nyerte, összesen 154 kör megtételével, Jörg Müller, Augusto Farfus, Uwe Alzen és Pedro Lamy vezetésével.

Forrás: BMW