Rohamtempóban dolgozik a Ford az új versenyautó fejlesztésén. Idén nyugdíjazzák az eddigi WRC-ket, 2011-ben a Ford Focus és Citroën C4 helyén a Fiesta, illetve a DS3 szerepel majd, amelyeknek remélhetőleg a Prodrive által épített MINI-vel is versenyezniük kell majd. 

A Ford-csapat vezetője, Malcolm Wilson elárulta, nemrég a csapat főhadiszállásán Cumbriában, próbapadon beindították a jövő évi szabályok által előírt új, 1,6 literes turbómotort és megkezdték a teszteket. Jelenleg 2,0 literes motorokat használnak a rali-vb-n.

Korábban nem igazán tudott a csapat ezen a téren dolgozni, tekintve, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség csak a közelmúltban fogadta el a motorokra vonatkozó új szabályokat. 

“Rengeteg munka vár még ránk, a motor állandóan fejlődik” – mondta Malcolm Wilson. “Többféle szempont szerint dolgozunk a megoldáson, tehát ez semmiképpen sem a motor végleges változata, amely majd az autóba kerül.

Wilson hozzátette: a motor végleges változata nagyjából a következő pár hónapban elkészülhet: “Azt mondanám, hogy júliusban vagy augusztusban már megleszünk a műhelymunkánk nagy részével, majd szeptemberben kipróbáljuk az autóban is – ahogy korábban terveztük” – mondta. 

Beindította a motort a Ford 2

Az új versenyautó karosszériája szinte kész van, tekintve, hogy a Fiesta RS WRC e tekintetben szinte megegyezik a már kész Fiesta S2000-rel, amely számos versenyt nyert már idén. Jelenleg a hajtást, a futóművet a Focus WRC-ből származó, 2,0 literes turbómotorral társítva tesztelik.

Persze a Citroën is hasonló elven halad, ők a C4 motorját tették eddig a DS3-ba a próbákhoz. A részletekért kattintson erre a linkre.