Az új parlamentnek az elsők között kell rendeznie a budapesti parkolás kérdését – mondta el az MTI-nek adott interjúban Tarlós István. A politikus, aki várhatóan a Fidesz főpolgármester-jelöltje lesz ősszel, rámutatott: az önkormányzati törvényt módosítani kell, hiszen az Alkotmánybíróság megsemmisítette a jogszabály egy passzusát, és emiatt július 1-jétől ingyenes lenne a parkolás Budapesten.


A formálódó javaslatot ismertetve elmondta: törvényben hatalmaznák fel a fővárost arra, hogy rendeletben szabályozza a parkolás és a parkolásgazdálkodás rendszerét, a kiemelten védett várakozási övezeteket és az alkalmazható várakozási díjak megállapítását, valamint a közterület-használatot és a közterület rendjét.

Tarlós Budapest legégetőbb problémái között említette a városüzemeltetést, a beruházások “újragondolását”, a város pénzügyi stabilitásának helyreállítását, valamint Budapest szellemiségének megváltoztatását. A városüzemeltetéssel kapcsolatban azt mondta: kiemelten kell foglalkozni a BKV-val, valamint a többi közszolgáltató céggel és azok privatizációjának körülményeivel is.


Az MSZP főpolgármester-jelöltjének, Horváth Csabának a díjmentes közösségi közlekedéssel kapcsolatos felvetésére úgy reagált: ez a terv csak arra alkalmas, hogy “valaki szakmailag tökéletesen lejárassa magát”. “Csak olyan ember ígér ilyet, aki magában biztos benne, hogy nem lehet majd rajta számon kérni” – vélekedett.

Emlékeztetett, a szocialista politikus néhány hónappal ezelőtt még indulatosan érvelt amellett, hogy a BKV-tarifákat évente legalább az infláció mértékével emelni kell.

A BKV jegyárairól szólva a politikus kifejtette: egy egységes, regionális menetrendet és egy egységes, regionális tarifarendszert kellene kialakítani a MÁV-val és a Volánnal közösen. Szerinte mindezt egy év alatt meg is lehetne szervezni. Szerinte a buszközlekedés jelentős része megfelelő, garantált szerződésekkel kiszervezhető.

 


Tarlós István szerint “nem ördögtől való gondolat” a dugódíj, amelyet Európa számos nagyvárosában már alkalmaznak, budapesti bevezetésének feltételei azonban jelenleg nem adottak, a magyar fővárosban ugyanis nagyon kevés a P+R parkoló, nincs egységes parkolási rendszer, és nincs befejezve például a 4-es metró sem.

A kerékpárutakról szólva azt mondta: számos szervezet joggal tiltakozik amiatt, hogy nem kap lehetőséget ezek kialakításában, és ezért vannak “értelmetlen kedvezmények” a bicikliseknek és olyan kerékpárútszakaszok, amelyek nem vezetnek sehová. Rendszerelven ki kell alakítani a kerékpározás infrastruktúráját és szabályait.

Forrás: MTI