Ősszel a Párizsi Autószalonon mutatják be az Audi A7-et, írja audis belső informátorra hivatkozva az Autocar. A brit lap úgy tudja, az autó 4950 milliméter hosszú karosszériát kap, alapját ugyanaz az új padlólemez adja majd, amelyre a jövőre érkező A6 is épül.

Ötajtós Audi 100 1976-ból

Ötajtós Audi 100 1976-ból

Ötajtós Audi 100 1976-ból


Az A7 megjelenésében hasonló lesz az A5 Sportcoupéhoz, azaz nem a Mercedes CLS jellegű tetőt kap, a csomagtérfedél itt ötödik ajtóként szerepel. Ezzel is emlékezve a 1970-es évekbeli 100-as Audira. Nem mellesleg így nem veszi el az A6 kenyerét, amely már jelenleg is kupés tetővel bír, de a hátsó szélvédője fix.

Nem kell nagyon törni a fejünket, hogy elképzeljük az A7-est, hiszen tavaly januárban az Sportback tanulmánnyal az Audi megmutatta, milyen lesz.  

Amellett, hogy az autóba V6 és V8-as motorok kerülnek, a lap úgy tudja, készül majd sportos csúcsváltozat, az RS7-be  pedig V10-es blokkot szerelnek. Szerintük a sportmodellhez az új R8 GT-ben alkalmazott, 5,2-es motort használják majd 580 lóerős teljesítménnyel.

Majd ötméteres lesz

Majd ötméteres lesz

Majd ötméteres lesz


Ugyanakkor az Audi jelenleg már dolgozik egy új turbós V8-ason az S8 számára, szerintünk nem elképzelhetetlen, hogy azt vetik majd be. Az A7 természetesen quattro hajtással készül és a legtöbb modellhez hétfokozatú, duplakuplungos váltó tartozik majd. 

Az A7 első számú ellenfele a Mercedes CLS, és ha megvalósul, akkor a BMW 2012-ben érkező Gran Coupéja. Emellett persze a Porsche Panamera és az Aston Martin Rapide vevőköréből is csábíthat el ügyfeleket.