A Ford megkezdte a közös fejlesztést az Azure Dynamicsszal, a világ vezető elektromos és hibrid technológia fejlesztőjével, amely nyomán 2011 nyarán megérkezik az európai Ford-márkakereskedésekbe az elektromos Transit Connect. Ez a jármű lesz a Ford európai portfóliójának első darabja, amely megkapja az elektromos hajtásláncot.

Az Európai Unió és az európai kormányok erősen szorgalmazzák az elektromos technológiák térhódítását az áruszállításban, ezért döntött a Ford úgy, hogy egy kisáruszállító lesz az első elektromos autója. A nyilvánvaló költséghatékonyság mellett sok vállalat számára környezettudatosságuk demonstrációs lehetőségeként is motiváló flottájuk elektromos hajtású járművekkel történő bővítése.

2013-ban a Focusból is készül villanyautó

2013-ban a Focusból is készül villanyautó

2013-ban a Focusból is készül villanyautó


A kisáruszállítók felhasználói jellemzően kisebb távolságokat tesznek meg, tervezhető módon, többnyire városi, külvárosi környezetben, amely a hagyományos hajtások esetén növeli a fogyasztást, az elektromos hajtás számára azonban ideális – ráadásul ezeket a járműveket jellemzően éjszaka a cég telephelyén tárolják, ahol gond nélkül újratölthetők.

A tervek szerint az elektromos Transit 130 kilométeres hatótávolságot kínál majd, hagyományos hálózati kábelről tölthető, teljes töltése 6-8 órát vesz majd igénybe.

Ám nemcsak a Transit Connectben gondolkodik a Ford. A vállalat, amely egyébiránt második a világon a hibrid járművek értékesítése tekintetében, 2013-ig Európában 5 járműre terjeszti ki globális elektromos stratégiáját a C, a CD és a kishaszongépjármű szegmensben. 2012-ben érkezik a Ford Focus Electric és további három hibrid modell 2013-ban.