Öt évvel eredeti bemutatása után, ugyanott, a New York-i Autószalonon leplezik le áprilisban a megújult Mercedes-Benz R-osztályt. A felfrissített autóról itt vannak az első – kiszivárgott – képek. 2007-ben egyszer már átesett egy fiatalító kúrán a nagy testű kocsi, de akkor elsősorban műszaki szempontból frissült, most a külső is igen hangsúlyosan változik. 

Kétféle tengelytávval készül

Kétféle tengelytávval készül


Teljesen átalakult az R-osztály orr-része, új a lökhárító, a hűtőmaszk, a motorháztető és a fényszórók. De nem ám úgy ímmel-ámmal módosultak, hanem valóban egészen más formájúak. A jóval nagyobb hűtőmaszk miatt a motorháztető kevésbé meredeken esik, ettől az autó kevésbé buszos, most már inkább kombis megjelenésű. Az átalakítás után az autó jobban hasonlít a többi Merci-modellre. 

Az autó hátsó részén kevesebbet variáltak, ott a lámpák váltottak LED-esre, de új a lökhárító is. Emellett lecserélték a visszapillantó tükröket és a keréktárcsákat is. Ezentúl is kétféle tengelytávval és hosszúsággal készül az R-osztály.

Új színkombinációk készültek

Új színkombinációk készültek


Nem változott az utastér formai kialakítása, de újdonság azért van: új színkombinációkat találtak ki a tervezők. Az autó elérhető lesz AMG belsővel is, ebben nappa borítású sportülések, váltókarral kiegészített sportkormány és fém pedálok szerepelnek. Továbbra is 4+2 és 5+2 üléskiosztású utastérrel készül az R-osztály. Az autó extralistája holttérfigyelő rendszerrel és a ráfutásos baleseteknél előforduló nyaksérüléseket csökkentő aktív fejtámlákkal gazdagodott.

A motorkínálat várhatóan nem változik, azaz maradnak a 3,0, 3,5 és 5,5 literes benzinmotorok, valamint a 3,0 literes dízel többféle teljesítménnyel. A csúcsmodell ezúttal is 63 AMG jelzésű lesz bőven 500 lóerő feletti teljesítménnyel. Az R-osztály továbbra is kapható hátsó- és négykerék-hajtással is.