A Toyota Motor Corporation és a Mazda Motor Corporation megállapodást írt alá a Toyota Priusban használt hibrid technika átvételéről. A szerződés eredményeként a Mazda a Toyota hibrid rendszerét az aktuálisan fejlesztés alatt álló, következő generációs úgynevezett SKY-motorral kívánja kombinálni, így létrehozva egy hibrid járművet, melynek forgalmazását Japánban 2013-tól kezdi meg.

A Toyota 1997-ben dobta piacra a Priust, mely az első szériagyártású hibrid modell. Azóta megközelítőleg 2,3 millió hibridet szállított vásárlóinak több mint 70 országba. A Prius immár a harmadik generációnál tart.

Az elektromos rendszer kell, a benzinmotor nem

Az elektromos rendszer kell, a benzinmotor nem

Az elektromos rendszer kell, a benzinmotor nem


A Mazda hosszú távú célja, hogy a 2008-as szinthez képest 30%-kal csökkentse autóinak átlagos fogyasztását és károsanyag-kibocsátását 2015-ig. Ezért tovább fejleszti autóinak legfontosabb elemeit – a motort, a sebességváltót, ill. tovább csökkenti járműveinek súlyát – és mindezek mellett olyan az elektronikus rendszereket alkalmaz, mint a motorleállító i-Stop, a fékenergia-visszatápláló rendszer, illetve a hibrid hajtás.

Nem a Mazda az első, aki a Toyota hibrid tudására vágyik, korábban a Ford is felhasználta.