A korábban kiszivárgott hírek szerint március elején a Genfi Autószalonon mutatkozott volna be a Ferrari 599 GTO, ám helyette az 599-es hibrid változatát vitte Svájcba az olasz gyár. Az autó azonban nem tűnt el, sőt megjelent róla egy fotó is. Sajnos eléggé gyatra minőségű.

A GTO variáns sokkal sportosabb lesz, mint az 599 GTB vagy HGTE kivitelek, az autó a Ferrari csak versenypályán mérnöki felügyelet mellett használható laborautója az 599XX utcai leszármazottja.

660 lóerős lehet

660 lóerős lehet


Ezúttal is 6,0 literes, V12-es motor szerepel a járgányban, de a többi 599-esnél erősebb nagyjából 660 lóerős kivitelben. A sebességváltó továbbfejlesztésével pedig sikerül csökkenteni a váltási időket. A különleges sportkocsi képes lesz a korábbinál fél másodperccel hamarabb, 3,2 másodperc alatt százra gyorsulni, a GTO végsebessége pedig 350 km/óra lehet. Vagyis a Ferrari kínálatának leggyorsabb autója lehetne.

Ebben persze komoly szerepe van a 70 kilogrammal csökkenetett tömegű autó aerodinamikai átalakításának is. A GTO-hoz feszesebb futóművet és komolyabb fékeket is tervez a Ferrari. Most úgy tudni nyáron mutatkozhat be, mindössze 500 kiemelt ügyfélnek juttatnak belőle.